FS efter svenske national regler

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mhmt

FS efter svenske national regler

Indlæg af mhmt » 19.11.2014 15:10:26

Hej allesammen, jeg har nogle tvivlsspørgsmål jeg ikke har kunne finde svar på så nu prøver jeg her.

Jeg skal giftes til januar og jeg er flyttet til Sverige og har fået personnummer. Vi skal søge efter de svenske national regler, men jeg i tvivl om vi skal søge opholdstilladelse inden vi er blevet gift eller om det er smartest at gøre det efter? Hvad er fordele og ulemperne ved de to forskellige måder at søge på?

Jeg har kontaktet Migrationsverket, som skriver at han sagtens kan søge nu selvom vi ikke er gift og senere hen indsende vielsesattest. Men jeg har også læst derinde, at hvis man er gift inden man søger kan ens ægtefælle komme til Sverige og vente indtil man får svar, gælder det stadigvæk?

Mange tak på forhånd!

Mvh. Maria

skaanebo

Re: FS efter svenske national regler

Indlæg af skaanebo » 19.11.2014 15:54:12

Ja, det er korrekt, hvad du har fået at vide.

Nu skriver du ikke hans nationalitet, men hvis han skal have visum for at kunne rejse til Sverige, og du ønsker han skal blive i Sverige, mens hans ansøgning behandles, så er det smartest at vente med at søge om opholdstilladelse, indtil I er gift, og han er ankommet til Sverige.

Besvar