Som svensk statsborger kan du naturligvis være bortrejst lige så længe du ønsker, uden at dit statsborgerskab kommer i fare på nogen måde.
Som skaanebo skriver, så er det udelukkende et spørgsmål om evt. framelding fra folkeregisteret, ligesom en dansker enten skal melde sig som udrejst, eller søge om dispensation for at skulle det, hvis han/hun planlægger at være væk fra DK i mere end 6 mdr. Det har bl.a. betydning for om man er dækket af sygesikringen, og for ens skatteforhold. Det har INGEN betydning for om man må flytte tilbage til sit statsborgerland!
MEN når du vil have fs i Sverige, så skal du jo BO i Sverige (eller have boet i udlandet og have planer om at vende hjem), og de oplysninger du/I har givet i ansøgningen skal være korrekte. Altså: hvis du i virkeligheden boede i Tyrkiet som svensk statsborger, skulle det have været oplyst.
Men det gør du jo ikke, du har blot valgt at benytte din frihed til at besøge din ægtefælle i længere tid, når nu hun ikke uden videre kan besøge dig. Og som du har regnet med, så er det kun godt i forhold til at fjerne enhver skygge af mistanke om at jeres ægteskab ikke er reelt.
Sende mail til MIG eller vente til at de kontakter mig?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Sende mail til MIG eller vente til at de kontakter mig?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Tyrkiskpar
Re: Sende mail til MIG eller vente til at de kontakter mig?
Hej igen,
Ok. tak for jeres svar.
Jeg har sendt en mail til sagsbehandleren om at jeg er tilbage.
Tak for advarslen.
Ok. tak for jeres svar.
Jeg har sendt en mail til sagsbehandleren om at jeg er tilbage.
Tak for advarslen.