Hej alle sammen.
Først og fremmest; TUSIND TAK for en fantastisk side & et super godt forum! - Jeg har i længere tid læst en masse herinde, og fundet svar på det meste. Men nu er der kommet et spørgsmål som jeg umildbart ikke kan finde svar på, og derfor skriver jeg her i håb om at der er nogen der kan hjælpe mig.
For lidt over en uge siden flyttede jeg til Sverige, hvor jeg også er begyndt at arbejde. Jeg har egen lejlighed og har fået svensk person nr.
Min mand har fået et Schengen visum fra DK, og ankommer i oktober. Her var planen at vi så ville søge om hhv. uppehållstillstånd (svenske regler) og opholdskort (EU-regler). Altså efter at han er kommet til Sverige.
Nu er mit spørgsmål så om vi kan ansøge før han ankommer til Sverige? Nu hvor der er så lange ventetider så ville det jo være bedre at starte så tidligt som muligt. Men jeg vil heller ikke have at det ender med at det skaber forvirring, fordi migrationsverket så tror at han er i sit hjemland og at han så skal til interview etc.
Så hvad vil I anbefale? At vente til han kommer eller ansøge allerede nu? Det ville også være rart hvis der er nogen der har erfaring med at søge før ægtefællen ankommer?
På forhånd tak!
Ansøge før el. efter ankomst til Sverige?
-
AllYouNeedIsLove
Re: Ansøge før el. efter ankomst til Sverige?
Tag det nu roligt ( roligt på Svensk er ikke det samme som på dansk ) og søg når han ankommer , det tager tid, men det er der så ikke noget at gøre ved . Så kan i sikkert bruge tiden til noget andet fornuftigt.