familiesammenføring efter svenske regler.

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
emroaa

familiesammenføring efter svenske regler.

Indlæg af emroaa » 26.05.2014 18:16:22

Hej jeg har nu søgt om cpr i sverige og får min lejlighed som er andrehandskontrakt d. 1/6. Jegjeg har et arbejde i kbh. Men er ved at dø på arbejde det er hårdt arbejde, kan jeg søge fs selvom jeg ikke har arbejde ?

Katrine
Geografisk sted: Herning

Re: familiesammenføring efter svenske regler.

Indlæg af Katrine » 26.05.2014 18:35:44

Pas på med 2. Hånds kontrakter i sverige. Se om personen der har udlejet til dig har lov til det. Er det en bostatrætt skal foreningen godkende det.
Hvordan vil du forsørge jer uden arbejde?

Maya334

familiesammenføring efter svenske eller eu regler?

Indlæg af Maya334 » 29.05.2014 12:35:00

Hej,
jeg er en 21 årigbpige fra Irak, der er født og opvokset i Danmark og har Dansk pas. Jeg studerer odontologi og er snart færdig med min uddannelse (2år endnu).
Jeg har fundet sammen med en fyr fra Syrien på 25 år og er blevet gift med ham i år. Han bor i Syrien og planen var at jeg ville flytte derhen når jeg var færdig med min uddannelse. Pga. Urolighederne i Syrien er det ikke længere muligt for mig at flytte over til min mand..
Jeg vil nu gerne have ham til Danmark ,men ved intet om hvordan man gør.
Jeg er i tvivl om det skal være efter svenske eller eu regler ? Hvad er fordele og ulemper ved de to ?
Jeg er på Su og har et job på 7timer om ugen og tager su lån. Hvordan er det med indkomst , er det noget de kigger på? Og skal jeg forsørge min mand eller får han hjælp /ydelse når han kommer?
Hvor længe tager ansøgningen ? Og kan vi flytte til Dk senere ?
Jeg håber i kan hjælpe mig videre med det første skridt.På forhånd tak.

Besvar