håber at jeg kan få hjælp til det her...
håber at jeg kan få hjælp til det her...
min kone er på vej til dk , og vi regner med at søge fs her i dk. hvis vi søger om sammeføring efter dansk regler i september måned, og passet udløber i maj måned næste år, og hvis vi får afslag her begrund af passet. kan vi skynde os og flytte og bruger EU regler selvom passet er udløbet til den tid, eller skal være gyldigt pas ?
der hun skulle fornye passet , fik kun et år, fordi hun er statsløs, og gav hende kun et år.
håber at de kloge mennesker som sider der , kan hjælpe med med det her.
der hun skulle fornye passet , fik kun et år, fordi hun er statsløs, og gav hende kun et år.
håber at de kloge mennesker som sider der , kan hjælpe med med det her.
Re: håber at jeg kan få hjælp til det her...
Der skal forevises gyldigt pas i alle tilfælde.
hvad så hvis vi flytter til sverige, og der er kun en måned tilbage i passet, og så søger efter EU regler ?
som sagt, statsløse mennesker har ikke stor ret til at få pas , og hvis man er heldig får man kun et år gydligt pas , og kan ikke forlænges igen.
som sagt, statsløse mennesker har ikke stor ret til at få pas , og hvis man er heldig får man kun et år gydligt pas , og kan ikke forlænges igen.
Så skal der søges om et nyt pas, førend der gives opholdskort. Og fremmedpas skal så søges i Sverige.
hej skaanebo
du siger at man skal søge om nyt pas, altså svenske fremmepas eller hvad ?? og kan man søge om det og hvordan ?
du siger at man skal søge om nyt pas, altså svenske fremmepas eller hvad ?? og kan man søge om det og hvordan ?
Ja, hvert land har jo sine egne regler for fremmedpas. Men det smarteste vil da være, at få det danske fremmedpas fornyet, inden I flytter til Sverige, da der ellers let kan gå rav i den i det svenske bureaukrati.
Svenske regler for fremmedpas finder du noget om på http://www.migrationsverket.se/Privatpe ... ument.html
Svenske regler for fremmedpas finder du noget om på http://www.migrationsverket.se/Privatpe ... ument.html
mener du at søge om fs efter danske regler og fortælle dem historien , så kan hun få dansk fremmedpas ?
jeg tror i danske regler , at statsløse har ret til dansk fremmedspas, men ved ikke hvordan er det når man er på visumbesøg og skal søge om fs .
jeg tror i danske regler , at statsløse har ret til dansk fremmedspas, men ved ikke hvordan er det når man er på visumbesøg og skal søge om fs .
hun har ikke danske fremmedpas, hun har kuwaitisk statsløse pas hvor der altid står kun et år
Ja, men så få lavet et nyt pas i Kuwait eller hvor det nu kan lade sig gøre, inden I rejser til Sverige, for ellers risikerer I, at hun hverken kan få svensk fremmedpas eller svensk opholdskort.
jeg de er misforstået mig
Hun fik pas den 19.05.14 og udløber den 18.05.15 (hvorfor kun et år) ? fordi hun er statsløse der, man får pas gælder kun et år. og kan ikke forlænges der.
vi regner at hun kommer på besøg i august måned i år, og så søger om familisammenføring her i danmark. jeg opfylder næsten alle kravene , men jeg bange for at passet vil være problem.
jeg ved ikke hvad heg skal gøre. jeg er parat til at gøre alt, bare man viser mig vejen.
Hun fik pas den 19.05.14 og udløber den 18.05.15 (hvorfor kun et år) ? fordi hun er statsløse der, man får pas gælder kun et år. og kan ikke forlænges der.
vi regner at hun kommer på besøg i august måned i år, og så søger om familisammenføring her i danmark. jeg opfylder næsten alle kravene , men jeg bange for at passet vil være problem.
jeg ved ikke hvad heg skal gøre. jeg er parat til at gøre alt, bare man viser mig vejen.
Hvilke krav opfylder du ikke ?
Passet skal være gældende lige så længe, plus 6 måneder som der udstedes opholdstilladelse til .
Passet skal være gældende lige så længe, plus 6 måneder som der udstedes opholdstilladelse til .
Hvorfor taler du om Sverige, hvis det er meningen, I vil søge i Danmark? Og hvis passet er nyt, er der jo ingen grund til at bekymre sig, førend det er tid til at søge om fornyelse eller et nyt. Det er kun, hvis man søger, og der er under seks måneder til at det udløber, at man bør sørge for at få et nyt pas, inden man søger.
statsløse har ikke ret til at fornye eller får et nyt. Man får kun en gang pas og gælder kun et år.
jeg taler om sverige, fordi jeg regner med ,hvis vi får afslag her i dk, så bruger vi EU regler. måske der , er der ikke noget problem mod passet.
jeg taler om sverige, fordi jeg regner med ,hvis vi får afslag her i dk, så bruger vi EU regler. måske der , er der ikke noget problem mod passet.
De danske regler er altså meget klare og enkle at forstå. Det er ikke et spil hazard. Så det er spild af tid at søge efter danske regler, hvis du kan regne ud, I ikke opfylder kravene. Og specielt når passet har en kort levetid, vil det være dumt at spilde tiden.
Og jo, man kan jo få et nyt pas, når det gamle er udløbet. Det kræver så nok bare, at man bor/opholder sig i Kuwait, hvis det er der, det gamle er udstedt.
Og jo, man kan jo få et nyt pas, når det gamle er udløbet. Det kræver så nok bare, at man bor/opholder sig i Kuwait, hvis det er der, det gamle er udstedt.