fremleje i sverige?
fremleje i sverige?
Hej
jeg har fundet en lejlighed i malmø og huslejen er på 7000 kr. Vil spørge om når det er fremleje kan det have konsekvenser når jeg skal søge fs? Og min mand opholder sig ulovligt i sverige kan vi søge efter svenske regler?
jeg har fundet en lejlighed i malmø og huslejen er på 7000 kr. Vil spørge om når det er fremleje kan det have konsekvenser når jeg skal søge fs? Og min mand opholder sig ulovligt i sverige kan vi søge efter svenske regler?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: fremleje i sverige?
Hvis fremlejen er godkendt af boligforeningen ELLER det drejer sig om leje af en egentlig ejerbolig (hus/ejerlejlighed) og ikke en 'bostadsrätt', så er der ingen problemer.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Okay han kan ikke fremleje fordi bolig foreningen ikke tillader det. Men der udlejning med indeboende? Hvad skal jeg gøre?
Inneboende betyder, at I så deler lejlighed med udlejer. Det må I gerne, og det kræver ingen tilladelse fra nogen. Men udlejer skal altså reelt bo i lejligheden sammen med jer. Og så lyder 7.000 kr. da helt tosset. Hvis man bare lejer et værelse koster det typisk 2.000-5.000 kr. alt efter boligens størrelse og udformning.
Det er 7000 for hele lejligheden jeg skal søge familiesammenførin efter svenske regler . Men kan jeg det når min mand opholder sig ulovligt i sverige?
Som sagt vil det være en ULOVLIG fremleje, hvis I vil være alene i lejligheden, og udlejer ikke har sørget for at skaffe tilladelse til fremleje. Så det kan ikke anbefales.
Og ja, din ægtefælle får lovligt ophold i Sverige i samme sekund, ansøgningen om opholdskort er afleveret.
Og ja, din ægtefælle får lovligt ophold i Sverige i samme sekund, ansøgningen om opholdskort er afleveret.
Men det er med kontrakt, og skal jeg have svensk cpr før jeg kan få lejligheden, og hvis jeg skal søge svensk personnummer skal jeg så have et arbejde?
Vil gerne søge fs efter svenske regler og min mand har fået karantæne i dk så derfor vil vi søge i sverige men ved ikke hvad jeg skal gøre og hvor jeg skal starte
Vil gerne søge fs efter svenske regler og min mand har fået karantæne i dk så derfor vil vi søge i sverige men ved ikke hvad jeg skal gøre og hvor jeg skal starte
Du skal starte med at finde et sted, hvor I kan bo lovligt.
Kontrakt eller ej er ligegyldigt, hvis kontrakten er indgået på ulovlig vis. Inneboende betyder, at I skal dele bolig med udlejer. Udlejer skal altså selv bo i boligen. Ved fremleje (andra hand) skal fremlejen være godkendt af boligselskab/boligforening, og den skal specifikt gælde for jer.
For at blive folkeregistreret skal du medbringe boligkontrakt til Skatteverket.
Kontrakt eller ej er ligegyldigt, hvis kontrakten er indgået på ulovlig vis. Inneboende betyder, at I skal dele bolig med udlejer. Udlejer skal altså selv bo i boligen. Ved fremleje (andra hand) skal fremlejen være godkendt af boligselskab/boligforening, og den skal specifikt gælde for jer.
For at blive folkeregistreret skal du medbringe boligkontrakt til Skatteverket.
Men jeg kan i princippet godt søge om fs når jeg har kontrakt som inneboende ikke? Det vil ikke have konsekvenser vel?
Det er en stor 3 v lejlighed
Nej, der er ingen problemer i at være inneboende, når bare det er reelt.
Men du er sikker på at jeg kan søge efter svenske regler?
Jeg skal bare have et arbejde og forsørge min mand og datter.
Igen min mand bor ulovligt i sverige og er udvist fra dk!
Jeg skal bare have et arbejde og forsørge min mand og datter.
Igen min mand bor ulovligt i sverige og er udvist fra dk!
Nej, der kan som udgangspunkt kun søges efter EU-regler, ikke svenske.
Men I kan aflevere ansøgning efter begge regelsæt, når bare du opfylder kravene om at være arbejdstager, studerende, pensionist eller person med tilstrækkelige midler.
Men I kan aflevere ansøgning efter begge regelsæt, når bare du opfylder kravene om at være arbejdstager, studerende, pensionist eller person med tilstrækkelige midler.