Blandet spørgesmål ang. FS i Sverige!

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Brainstorm

Blandet spørgesmål ang. FS i Sverige!

Indlæg af Brainstorm » 24.02.2014 15:56:47

Hej alle sammen.. :)

Jeg har lige nogle spørgesmål som jeg håber, at I ( som altid ;) ) kan besvarer.

1- Vi har ansøgt om opholdstilladelse via svenske nationale regler, og blevet informeret om vores sag kan tag op 1 år og 2 mndr. Min kones visum udløbet idag, har vi stadigvæk mulighed for at ansøge om opholdskort, da de tager kortere ventetid?

2- Hvis vi fik opholdskortet inden vi fik svaret om opholdstilladelsen, har vi stadigvæk mulighed for at få opholdstilladelse? Altså kan man både have opholdskort (5år) og opholdstilladelse (2år)?

3- Vores sagsbehandler nævnt noget om, at vi sandsynligvis bliver indkaldt til interview begge to! Hvad vil det skyldes? Og hvad drejer en sådan en interview om?

4- Personer fra skatteverket har afvist en privat sygeforsikring, og nævnt noget med at de godtager kun og kun blå-EU kort, men den kan jeg ikke anskaffe, da jeg ikke har nok timetal i arbejd i dk. Hvad skal jeg gøre? Er der nogle love/regler som jeg kan henvise skatteverket til?

Håber I kan hjælpe mig ad..

Besvar