Hej ÆUG
Så har min mand og jeg afleveret ansøgning på Migrationsverket om FS efter EU-regler.
Vi havde dog allerhelst anvendt Svenske regler, men ventetiden fra hinanden var for stor. Vi vil nu gerne også ansøge via de svenske nationale regler, men jeg er dog bare ikke sikker på hvilke ansøgningsskemaer vi skal anvende? Her er et link til mange, mn jeg er ikke sikker på hvilken en er den korrekte i vores tilfælde, når vi befinder os i Sverige og har ansøgt via eu-regler først!
http://www.migrationsverket.se/English/ ... Forms.html
http://www.migrationsverket.se/English/ ... weden.html
regelsæt forms
-
fundiver199
Re: regelsæt forms
Der er ingen særlige ansøgningsblanketter for personer, der befinder sig i Sverige i forvejen. Valget af blanket afhænger af, hvilken type opholdstilladelse man søger om.
Hej fundiver..jeg synes ikke rigtigt dit svar vejleder mig videre, hvilket gør at jeg tvivler på om du egentligt forstår mit spørgsmål? Vores formål er, at ansøge om svenske nationale regler, men jeg kender ikke "opskriften" på det, og håber på I her på forumet kan vejlede mig..på forhånd tak
Migrationsverket kan garanteret vejlede
-
fundiver199
Den øverste ansøgningsblanket er den generelle og den, som alle skal anvende, hvis de ikke hører under nogle af de særlige kategorier, der skal anvende de andre.
.................................................................................
Residence permit to settle in Sweden
Swedish form 160011
English form 161011.
Use this form if you cannot apply online and want to apply for a permit to settle in Sweden. You can also use this form when applying for an extension of your residence permit. (NOTE! EU/EEA citizens, relatives of Swiss citizens, long term resident in another EU/EEA country and their relatives must use a different form.)
.................................................................................
Residence permit to settle in Sweden
Swedish form 160011
English form 161011.
Use this form if you cannot apply online and want to apply for a permit to settle in Sweden. You can also use this form when applying for an extension of your residence permit. (NOTE! EU/EEA citizens, relatives of Swiss citizens, long term resident in another EU/EEA country and their relatives must use a different form.)