Søgte i maj månede efter de svenske regler om familie sammenføringen til manden.. vi har endda et barn sammen og han havde opholdt sig i sverige fra 2011-2013(maj) men fik afslag på asyl. så søgte vi forfra. ONLINE, via hans hjemland irak, vi har en datter som er 13 mdr idag. nå men. Han var til interview d. 26/6 og vi fik et brev omkring vi havde fået beviljet förttur(komme frem i køen pga. vores datter). min man fik så tildelt et visum til at blive og vente sammen med os. så han kom hjem til sverige d. 2/9-2013 .. og i august lovede hans såkaldte sagsbehandler at give mig en samtale (DET ENESTE VI MANGLER) i slutningen af september, som hun så 2 uger efter ændre og siger at det 100 procent bliver i høsten ergo oktober, da jeg var i tvivl og spurgte hvilken månede hun mente det var.!!
så siden sen august har jeg INTET hørt. INGEN TAGER TELEFONEN, INGEN SVARER PÅ EMAILS, INGEN BREV, INGENTING!
7 måneders ventetid står der hvis man søger fra hjemlandet online. vi fik endda förtur! så tager vi til migrationsverket i håb om nogle svar og lidt ro i hjertet.. 13-14 mdr ventetid? DET KAN DE DA IKKE VÆRE BEKENDT! . Blev ekstrem frustreret og gjorde meget klart for hende i receptionen at det umuligt kan gælde os der har søgt i maj og fået bekræftet flere gange at vores sag vil blive behandlet før/omkring oktober.
Har prøvet at klage til lederen for migrationsverket i malmø men ingen svar. emails sender jeg hver uge uden nogle form for respons. HVOR ER MINE RETTIGHEDER BLEVET AF?!
Kan nogle henvise mig til andre jeg kan klage hos.. Ombudsmanden fungerede heller ikke (ingen svar)