Hej allesammen
jeg har brug for jeres hjælp til familiesammenføringen.
Altså jeg kan se at danske regler er umuligt, og jeg overvejer at flytte til malmø, lige nu læser jeg HF, og har fritid arbejde på 10 timer om ugen i KBH.
selvfølgelig regner jeg med at flytte tilbage til DK.
spørgsmålet er. er det svenske eller EU regler skal jeg kigge på ?
hvad er det nemmeste for mig, når regner med at flytte tilbage til DK ?
Har hørt, at hvis man kigge på EU regler, så skal man have job i det land, hvor man skal bosætte sig. dvs. skal have job i malmø, for at kunne bruge EU regler, min dansk SU og min 10 timers arbejde ikke kan brugestil EU regler, men måske til svenske regler.
så vil jeg høre fra dem, hvis de kan forklare mig grundigt, hvad det er jeg skal kigge på, så er det en stor hjælp.
(alle som har erfaring med sådan noget, må råde og anbefale)
tusind tak
familiesammenføring
Re: familiesammenføring
Ved EU regler skal man være gift eller bevise man har bort sammen i over 18 måneder. De kigger samtidig også på din økonomi, og du skal efter alle udgifter betalt, have over 6000 SEK til dig selv. Man skal IKKE arbejde i Sverige for at få lov at søge, du kan sagtens arbejde i dk.
Netop derfor søger de fleste efter svenske regler, da der ikke er krav til hverken ægteskab eller økonomi. Men vær opmærksom på din kæreste/partner ikke kan opholde sig i landet, med mindre de fortæller noget andet på migrationsverket. -man skal i fleste tilfælde søge fra hjemlandet!
Man kan derimod søge efter begge regelsæt, og derved få lov at blive i landet og vente på afgørelsen.
Læs evt andre indlæg herinde om samme emne, eller læs under EU regler og sverigeløsningen øverst.
Netop derfor søger de fleste efter svenske regler, da der ikke er krav til hverken ægteskab eller økonomi. Men vær opmærksom på din kæreste/partner ikke kan opholde sig i landet, med mindre de fortæller noget andet på migrationsverket. -man skal i fleste tilfælde søge fra hjemlandet!
Man kan derimod søge efter begge regelsæt, og derved få lov at blive i landet og vente på afgørelsen.
Læs evt andre indlæg herinde om samme emne, eller læs under EU regler og sverigeløsningen øverst.
hej oca
tak for svaret.
du siger at ved EU regler, kigger de på min økonomi, og skal have 6000 sek. til mig selv. det vil sige, hvor meget i dansk krone skal jeg tjene for at kunne opfylde kravet, hvid det er krav. er det ikke nok hvis man tjener 13.000 DkR ??
kan jeg ikke søge imens min kone er her på besøg ?
tak for svaret.
du siger at ved EU regler, kigger de på min økonomi, og skal have 6000 sek. til mig selv. det vil sige, hvor meget i dansk krone skal jeg tjene for at kunne opfylde kravet, hvid det er krav. er det ikke nok hvis man tjener 13.000 DkR ??
kan jeg ikke søge imens min kone er her på besøg ?
Det kommer an på om du kun har udgifter på 7000kr, for som sagt skal du have omkring 6200 SEK efter alle udgifter er betalt, og det er ca 5500kr vil jeg tro.
Og som sagt må hun gerne være i landet mens i søger, hvis i søger efter EU regler.
Og som sagt må hun gerne være i landet mens i søger, hvis i søger efter EU regler.
-
Your Europe
Da der bliver spurgt efter EU-reglerne i forhold til familiesammenføring, så tillader jeg mig lige at linke til webportalen Your Europe, hvor man rimelig nemt og overskueligt kan få et indblik i EU-reglerne. Jeg håber, at informationen gør dig klogere.
http://europa.eu/youreurope/citizens/re ... 20forum_MC
http://europa.eu/youreurope/citizens/re ... 20forum_MC