brain-wanted skrev:Vil migrationsverket ikke syntes det er underligt - At jeg pludseligt opretter alle disse ting og pludesligt kan dokumentere dagligvare køb osv.
Det er vel ikke underligt, at man ønsker at godtgøre, at man faktisk bor der, hvor man siger. Og hvis du ikke tidligere er blevet bedt om dokumentation, er der da ikke tale om, at du "pludselig" har den.
brain-wanted skrev:Desuden, når jeg finder en lejlighed og hvis jeg da så får en roommate. Så kan jeg da ikke dokumentere at jeg bruger vand/varme i lejliheden.. Jeg betaler for det, men ikke at det er mig der bruger det ?
Det kan du have ret i, men så må din øvrige dokumentation jo trække læsset. Det kan f.eks. ikke være din roommate, der sidst på eftermiddagen har brugt dit VISA kort i Danmark og nogle timer senere i Sverige i et mønster, der virker naturligt for en grænsegænger.
Du behøver ikke gå til yderligheder og indrette dig kunstigt, men det kan jo være, du somme tider har brug for en pølse eller en avis, når du kommer hjem til Sverige, og så kan du lige så godt betale den med dit VISA kort.