Jeg var oppe til et møde hos migrationsverket engang i foråret..
jeg blev stillet omkring 50 Spørgsmål og svarede hurtigt på alle sammen på nær 3..
Hvor mange rum er der i lejliheden hvor du bor ?
- Jeg har ikke adgang til hele lejligheden, da jeg kun lejer et værelse der..
Hvad hedder din roommate ?
- Han er ikke social og jeg kommer kun for at sove, har aldrig fået hans navn..
Har du undersøgt hvorvidt din lejekontrakt er lovlig ?
- Jeg går stærkt udfra, at hvis en boligejer laver en kontrakt mellem os, så er der intet ulovigt i det ?
Jeg ved jeg bare ha kunnet svare hvad som helst, men jeg er ærlig og vil ikke ud hvor jeg ikke kunne bunde..
Vi blev afvist i første omgang pga disse ærlige svar, men vi har så anket..
I den origionale ansøgning skrev vi ( Præcis som det sker lige nu ) at jeg kun brugte lejligheden til at sove i og at jeg ikke havde min daglige gang i Sverige da jeg arbejdede meget i København OG at når endelig min kæreste kom til Sverige, ville vi bruge al den tid vi har sammen herovre.
Nu er hun kommet og hvad vi skrev ville ske, sker i øjeblikket, altså at vi er her sammen hele tiden når jeg ikke arbejder..
Har i nogle idéer til hvad vi kan gemme, hvad vi kan få tilsendt, hvilke officielle papirer eller hvilke videoovervågningskamerer man kan købe!!!!! - Til at bevise at vi er hvor vi skal være og hvor vi vil være.
Måder at overbevise Migrationsværket at man bor, hvor man gø
-
brain-wanted
-
fundiver199
Re: Måder at overbevise Migrationsværket at man bor, hvor ma
I forum "ophold efter EU-regler" kan du finde mange indlæg om opfyldelse af dokumentationskrav ved EU-familiesammenføring i Danmark. Problemstillingen er helt den samme, uanset om det er danske eller svenske myndigheder, der skal overbevises om, at du reelt bor i Sverige og ikke kun har en adresse.
Kontoudtog fra bank, kvitteringer for indkøb, lister over telefonsamtaler, pendlerkort, og så videre.
Kontoudtog fra bank, kvitteringer for indkøb, lister over telefonsamtaler, pendlerkort, og så videre.