Hej,
Jeg har et par spoergsmaal mht at flytte til England, som jeg haaber at nogle der har proevet processen foer kan vejlede om .
Min australske mand og jeg flytter til London om et par maaneder, og vi har derfor ansoegt om familiesammenfoering under EU reglerne. I gaar fik han sit pas tilbage fra de britiske myndigheder, hvori der blev trykt et visum der gaelder i et halvt aar.
Vi er selvfoelgelig interesseret i det visum der gaelder 5 aar, og fik at vide at det skal soeges naar vi er ankommet til England.
Mine spoergsmaal gaar saa paa: For at han kan soege om det 5 aarige visum, skal jeg have et residence permit naar vi ankommer - hvordan arrangere jeg det?
Naar jeg saa har faaet det, skal vi sende en ansoegning om 5 aars visumet - Er det ligetil, eller er det noget der kommer til at tage mange maaneder?
Er der ellers noget vi skal vaere OBS paa? eller er det en rimelig enkel process?
Er der nogen, som har nogen erfaring mht at soege om det visum? (jeg har proevet at soege rundt paa forumet, men kan kun finde information om hvordan man soeger om det foerste halvaarlige visum)
Paa forhaand tak
Spg om 5 aarig familiesammenfoeringsvisum til England
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Spg om 5 aarig familiesammenfoeringsvisum til England
Når du er kommet til England, skal du registrere dig som EU-borger. Dernæst, når du er i det engelske system og har de nødvendige papirer kan I søge om EU-opholdskort til din ægtefælle. På dansk er visum noget man søger til INDrejse, men ikke til ophold. Du skal derfor søge på ord som 'opholdskort','opholdstilladelse' for at finde de rigtige informationer.
Hvis du klikker på RÅDGIVNING her øverst på siden, og dernæst på Flytte til Sverige/EUland i fald-ned-menuen og læser vejledningen der, og desuden læser informationen på www.nyidanmark.dk om familiesammenføring, så vil du finde svar på det meste, undtagen på præcis hvor længe England er om at udstede opholdskort til ægtefæller.
Hvis du klikker på RÅDGIVNING her øverst på siden, og dernæst på Flytte til Sverige/EUland i fald-ned-menuen og læser vejledningen der, og desuden læser informationen på www.nyidanmark.dk om familiesammenføring, så vil du finde svar på det meste, undtagen på præcis hvor længe England er om at udstede opholdskort til ægtefæller.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG