Søge efter svenske fs, når ægtefællen allerede har eu kort
Re: Søge efter svenske fs, når ægtefællen allerede har eu ko
Husk at du kan godt melde dig som arbejdssøgende før du bliver arbejdsløs.
Ja, hvis du er beretiget til A-kasse så får du også erstatning for perioden som sagsbehandlingen har taget. Dog er der en karantæne periode som ikke giver erstatning.
Ja, hvis du er beretiget til A-kasse så får du også erstatning for perioden som sagsbehandlingen har taget. Dog er der en karantæne periode som ikke giver erstatning.
-
fundiver199
Mon ikke det er som i Danmark, at du kan få dagpenge fra den dato, hvor du var ledig og havde tilmeldt dig arbejdsformidlingen. Det vil jeg da tro. Det er op til jer, men jeg synes jo stadig, at det var en ret oplagt mulighed at flytte til Aarhus og beholde dit job i stedet for at blive frivilligt arbejdsløs.
Tak Thore
fundiver det er fordi min mand vil hellere bo i sverige.
fundiver det er fordi min mand vil hellere bo i sverige.
Hej igen
Nu er det noget tid siden, at jeg har været herinde.
Jeg vil gerne have det forstået 100 procent rigtigt.
Såvidt jeg har forstået det, så kan svensk "SU" ikke fås, når der er udstedt et 2 årigt midlertidigt opholdstilladelse efter de svenske regler.
Jeg er bare usikker om hvornår man skal søge om svensk opholdstilladelse, hvis man vil være sikker på at få PUT.
Skal det være 2 år fra den dag , at EU opholdskortet er udstedt, datoen for hvornår ægtefællen fik et person nummer eller dagen hvor ægtefællen kom til Sverige ?
På Forhånd Tak
Nu er det noget tid siden, at jeg har været herinde.
Jeg vil gerne have det forstået 100 procent rigtigt.
Såvidt jeg har forstået det, så kan svensk "SU" ikke fås, når der er udstedt et 2 årigt midlertidigt opholdstilladelse efter de svenske regler.
Jeg er bare usikker om hvornår man skal søge om svensk opholdstilladelse, hvis man vil være sikker på at få PUT.
Skal det være 2 år fra den dag , at EU opholdskortet er udstedt, datoen for hvornår ægtefællen fik et person nummer eller dagen hvor ægtefællen kom til Sverige ?
På Forhånd Tak
Det er jo et konkret skøn, som Migrationsverket foretager, og her kigger man på, om I har haft et stabilt forhold.
Dvs., 2 år fra den dag, hvor I kan dokumentere at have haft et samliv (på fælles adresse) uanset hvor i verden, det så har været.
Dvs., 2 år fra den dag, hvor I kan dokumentere at have haft et samliv (på fælles adresse) uanset hvor i verden, det så har været.
Ja, det gik jeg også udfra at de gjorde.
Men hvilket slags dokumentation skal der til for at bevise at vi har boet sammen siden hun kom til Sverige ?
Hvad godtager Migrationsverket som bevis for at vi har boet sammen inden hun fik udstedt EU opholdskoret?
Men hvilket slags dokumentation skal der til for at bevise at vi har boet sammen siden hun kom til Sverige ?
Hvad godtager Migrationsverket som bevis for at vi har boet sammen inden hun fik udstedt EU opholdskoret?
Folkeregisteruddrag, dato for opholdskort, indrejsestempel, navn på huslejekontrakt, bevis for indskrivning på studiested, fotos med dato, og lignende. Kun fantasien sætter grænser.
Tusind tak for informationen.
vh
vh
Hej allesammen,
Nu har jeg læst forskellige indlæg om at søge fs efter de svenske nationale regler. Jeg kender også en del der har søgt fs efter de nationale regler.
Mit spørgsmål er, hvad er egentlig forskellen på nationale og EU reglerne?
Min mand har fået opholdskort efter EU reglerne og startet på SFI kursus.
Er det rigtigt forstået, at det "bedste" vil være at vente med at søge, efter vi har boet sammen i 2 år? Da vi så direkte kan søge om permanent opholdskort? En af tingene man skal kunne dokumentere er, at man har boet sammen i 2 år? Er der også andre krav?
På forhånd tak for jeres hjælp.
Farheen.
Nu har jeg læst forskellige indlæg om at søge fs efter de svenske nationale regler. Jeg kender også en del der har søgt fs efter de nationale regler.
Mit spørgsmål er, hvad er egentlig forskellen på nationale og EU reglerne?
Min mand har fået opholdskort efter EU reglerne og startet på SFI kursus.
Er det rigtigt forstået, at det "bedste" vil være at vente med at søge, efter vi har boet sammen i 2 år? Da vi så direkte kan søge om permanent opholdskort? En af tingene man skal kunne dokumentere er, at man har boet sammen i 2 år? Er der også andre krav?
På forhånd tak for jeres hjælp.
Farheen.
Ja, forskellen ligger jo bl.a. netop i, at man efter nationale regler kan få permanent ophold efter 2 år i Sverige, hvor det tager 5 år efter EU-regler, ligesom der ikke stilles nogen krav til din økonomi ved ansøgning efter nationale regler, men kun efter EU-regler.
Så ja, det er smartest at søge, når I kan dokumentere 2 års samliv.
Så ja, det er smartest at søge, når I kan dokumentere 2 års samliv.
Hej Skaanebo
Jeg mødt en idag han fortælte mig at man kun kan få en permanent ophold efter 2 år i Sverige hvis man har boet sammen i minds to år udenfor sverige og ikke i sverige. og at man få 2 års opholdstiladelse selv om man har boet sammen i mere end 2 år i sverige
kan det passe'??????
jeg fandt denne tekst på migr. hjemmeside og jeg synes det lyder rigtigt det han fortælte mig.
Gifta par, registrerade partners och sambor
Om du har bott tillsammans med din make, maka eller sambo i ett annat land än Sverige under minst två år ger Migrationsverket i regel ett permanent uppehållstillstånd.
Om ni inte har bott tillsammans i utlandet beviljar Migrationsverket i regel uppehållstillstånd för två år, i vissa fall för kortare perioder, dock minst ett år
med venlig hilsen
Hanna
Jeg mødt en idag han fortælte mig at man kun kan få en permanent ophold efter 2 år i Sverige hvis man har boet sammen i minds to år udenfor sverige og ikke i sverige. og at man få 2 års opholdstiladelse selv om man har boet sammen i mere end 2 år i sverige
jeg fandt denne tekst på migr. hjemmeside og jeg synes det lyder rigtigt det han fortælte mig.
Gifta par, registrerade partners och sambor
Om du har bott tillsammans med din make, maka eller sambo i ett annat land än Sverige under minst två år ger Migrationsverket i regel ett permanent uppehållstillstånd.
Om ni inte har bott tillsammans i utlandet beviljar Migrationsverket i regel uppehållstillstånd för två år, i vissa fall för kortare perioder, dock minst ett år
med venlig hilsen
Hanna
Migrationsverket foretager et konkret skøn i alle sager, så det er svært at generalisere. Når der pointeres, at ophold i udlandet tæller, skyldes det jo, at man under normale omstændigheder skal søge om en svensk opholdstilladelse fra sit hjemland og ikke først efter ankomsten til Sverige.
Der er i hvert fald andre her på forum, som har positive erfaringer med at skifte fra EU-regler til svenske regler og har fået PUT ved første ansøgning.
Der er i hvert fald andre her på forum, som har positive erfaringer med at skifte fra EU-regler til svenske regler og har fået PUT ved første ansøgning.
Mange taaaaaaaak Skaanebo, så kan jeg vente med at søge til januar 2013.
Tror jeg har spurgt engang om nogen andre her på forum som havde positive erfaringer med at skifte fra EU-regler til svenske regler og har fået PUT ved første ansøgning,men fik desværre ingen svar fra nogen.
Men nu er jeg glad igen og håber at min mand får PUT ved første ansøgning
tak igen
Tror jeg har spurgt engang om nogen andre her på forum som havde positive erfaringer med at skifte fra EU-regler til svenske regler og har fået PUT ved første ansøgning,men fik desværre ingen svar fra nogen.
Men nu er jeg glad igen og håber at min mand får PUT ved første ansøgning
Hej
En månder efter vores ansøgning efter SE national regele fik vi idag et breve fra migrationsverket de beder os at udfylder et bilag og sendes reture inden 10 dag.
Bilaget hedder : EU/EES -första ansökan för tredjelandsmedborgare. der ingen nummer på planketen og jeg kan ikke finde den på Mig.. Hjemside.
Jeg vil spøger er der nogen har fået det samme ?
Min hustru har på vejen eu opholdskort og sv personnummer.
forresten under punkt 3 Släktskap står
Är du och din partner på något sätt släkt med varandra?
svar nej eller ja og hvis ja ,vi är släkt på följande sätt.......
her er vi lidt forviret hvad vi skal svar på...og ikke hele forstå om de ægteskab de spøger om eller nære familie forhold fx kusiner osv..
næste står : har du släkt i sverige?
nej, ja, jag har fäljande släktinger i sverige.
Håber der nogen som kan hjælp med at svar på min spøgsmål.
mange hilsner
Sam
En månder efter vores ansøgning efter SE national regele fik vi idag et breve fra migrationsverket de beder os at udfylder et bilag og sendes reture inden 10 dag.
Bilaget hedder : EU/EES -första ansökan för tredjelandsmedborgare. der ingen nummer på planketen og jeg kan ikke finde den på Mig.. Hjemside.
Jeg vil spøger er der nogen har fået det samme ?
Min hustru har på vejen eu opholdskort og sv personnummer.
forresten under punkt 3 Släktskap står
Är du och din partner på något sätt släkt med varandra?
svar nej eller ja og hvis ja ,vi är släkt på följande sätt.......
her er vi lidt forviret hvad vi skal svar på...og ikke hele forstå om de ægteskab de spøger om eller nære familie forhold fx kusiner osv..
næste står : har du släkt i sverige?
nej, ja, jag har fäljande släktinger i sverige.
Håber der nogen som kan hjælp med at svar på min spøgsmål.
mange hilsner
Sam
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Er du HELT sikker på, at den skrivelse kommer fra Migrationsverket? Tjek lige afsender og returneringsadressen.
Den blanket til første ansøgning, jeg kan finde er her: http://www.migrationsverket.se/download ... 021_sv.pdf
Og i den er der IKKE nogen spørgsmål om, hvorvidt I er i familie med hinanden.
Den blanket til første ansøgning, jeg kan finde er her: http://www.migrationsverket.se/download ... 021_sv.pdf
Og i den er der IKKE nogen spørgsmål om, hvorvidt I er i familie med hinanden.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG