Hjælp til familiesammenføring
Re: Hjælp til familiesammenføring
Altså, jeg skal ikke bosætte mig som sådan. Jeg kan stadig have adresse hos mine forældre her hjemme i DK. Jeg må jo være udenfor DK i 12 måneder. Jeg skal kun være der i 6 måneder ca og der er jo ingen 24 års regel i Sverige.
Ja, jeg går jo også ud fra, at jeg får dansk statsborgerskab, og derefter flytter til Sverige "fra Tyrkiet" som jeg har skrevet men så vil jeg gerne vide, om der er regler for, hvor længe jeg skal have boet i Sverige mm, før jeg kan søge om svensk personnr. og hvor lang tid det tager at få den her ansøgning til uppeholdstilstand godkendt?
Ja, jeg går jo også ud fra, at jeg får dansk statsborgerskab, og derefter flytter til Sverige "fra Tyrkiet" som jeg har skrevet men så vil jeg gerne vide, om der er regler for, hvor længe jeg skal have boet i Sverige mm, før jeg kan søge om svensk personnr. og hvor lang tid det tager at få den her ansøgning til uppeholdstilstand godkendt?
Altså, jeg skal ikke bosætte mig som sådan. Jeg kan stadig have adresse hos mine forældre her hjemme i DK. Jeg må jo være udenfor DK i 12 måneder. Jeg skal kun være der i 6 måneder ca, der er jo ingen 24 års regel i Sverige.
Hvad skal du så i Sverige ? Hvis du ikke skal bosætte dig som sådan ?
Man kan ikke snyde / fifle med reglerne , det fører ikke til noget . Og hvis du er væk fra danmark mere end 6 måneder skal du frameldes din danske folkeregister adresse og til meldes der hvor du bor .
Man kan ikke snyde / fifle med reglerne , det fører ikke til noget . Og hvis du er væk fra danmark mere end 6 måneder skal du frameldes din danske folkeregister adresse og til meldes der hvor du bor .
Det var jo ikke det jeg mente.. Jeg mener, at jeg ikke skal bosætte mig i Tyrkiet. Jeg skal flytte til Sverige når jeg får udskrift på, at jeg er blevet dansk statsborger. Min hensigt er netop at bo i Sverige og pendle til uni i Kbh, det har det altid været. Det jeg prøver på at fortælle er, at jeg måske ikke kan nå at få dansk statsborgerskab inden vores bryllup. Derfor tænker jeg, om jeg så kunne være sammen med min mand nogle måneder i Tyrkiet og efterfølgende kommer jeg herop (fordi jeg nu højst sandsynligt har fået dansk statsborgerskab) og flytter til Sverige, hvorefter jeg vil søge de ting jeg nævnte lige før og så håber jeg jo, at min mand hurtigst muligt kan flytte til Sverige; det er derfor jeg spørger hvor lang tid det tager, mht svensk personnr. og uppeholdstilstand?
Det tog to uger for mig af få mit svenske personnr og 6 måneder for opholdskort
Hvis jeg var dig så ville jeg først undersøge hvad der skal til for 1. Dig at rykke til Sverige og 2. for jer at søge om FS i Sverige. Eftersom du ikke kan flytte før du bliver dansk statsborger så ville jeg nok starte med det. FS igennem svenske regler kan tage op til 10 måneder ifølge MIG.
Nu er det jo sådan at det ikke er en god ide at bo i tyrkiet i en længere periode og "vente" på at nogle ting kommer på plads. Men det vil da ikke betyde noget at tage derned i sommerferien i 2 måneder vel? Det vil ikke påvirke tilknytningskravet vel? Altså mens vi er gift, så tager jeg derned i min ferie i 2 måneder og kommer tilbage og bor alene i Sverige mm.. ?
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Nej, en ferie påvirker ikke tilknytningskravet, men hvis du vil bruge Sverigesløsningen, så er der jo SLET ingen grund til at bekymre sig om tilknytningskravet, vel?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG