Hej
Vi har ventet siden November 2011 på at få svar på vores FS-sag efter EU-reglerne i Sverige.
Som jeg ser det må min kone ikke forlade landet før vi har fået svar, er det korrekt?
Jeg spørger da hun gerne vil rejse hjem og besøge hendes familie og ligeledes skal hun til lægen hvilket jeg ikke er sikker på hun kan komme i Sverige.
Hvad siger folket?
Må man rejse ud af Sverige
Re: Må man rejse ud af Sverige
Man må altid rejse ud af et land, men det er jo ikke givet, at man kan rejse ind i et andet land eller at man kan få lov til at rejse retur til det land, man rejser fra.
Hvis din kone ikke er visumfri eller har opbrugt sin visumfrie periode, eller ikke har gyldigt visum eller en gyldig opholdstilladelse, så må hun ikke legalt rejse til Danmark. Men hun må gerne rejse hjem til sit eget land og så kan hun jo rejse til Sverige igen, når opholdstilladelsen er bevilget.
Lægebesøg i Sverige foregår ved egenbetaling, hvis man ikke har et svensk personnr. Med svensk personnr. er der desuden en vis brugerbetaling.
Hvis din kone ikke er visumfri eller har opbrugt sin visumfrie periode, eller ikke har gyldigt visum eller en gyldig opholdstilladelse, så må hun ikke legalt rejse til Danmark. Men hun må gerne rejse hjem til sit eget land og så kan hun jo rejse til Sverige igen, når opholdstilladelsen er bevilget.
Lægebesøg i Sverige foregår ved egenbetaling, hvis man ikke har et svensk personnr. Med svensk personnr. er der desuden en vis brugerbetaling.