Gifte sig i USA eller før USA.

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Min90

Gifte sig i USA eller før USA.

Indlæg af Min90 » 08.05.2012 22:42:04

Hej alle på ÆUG.

Jeg er i den situation at min kæreste, som også er dansk lige som mig, søger visum sammen med sin mor og far til USA. De søger på det immigrant visa som vist nok hedder "Alien With Extraordinary Abillity", men mit spørgsmål er så, hvis min kæreste som jo følger med sin mor, får et Alien registration card "Green Card", bliver hun jo amerikansk statsborger, også vil jeg kunne søge Fiancee visa, hvis vi bliver gift efter hun har fået visum?

Eller skal vi gifte os før, og vil jeg så følge med hende hvis hun får et visum?

Håber der er nogle der kan svare, eller kender reglerne bedre end jeg gør.

På forhånd tak for hjælpen.
MVH
Jesper Sørensen.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gifte sig i USA eller før USA.

Indlæg af mh1 » 09.05.2012 06:47:30

Neeeej! Din kæreste blive IKKE amerikansk statsborger blot ved at få visum og opholdstilladelse. Hvis hun blev det skulle hun jo selvsagt ikke have et ALIEN Registration card.

Du bliver IKKE automatisk berettiget til visum og ophold, selv om din evt. ægtefælle har fået det - og da slet ikke, når hendes visum og opholdstilladelse bliver givet til hende afledt af at hendes forældre har fået det.

Hvis I var gift nu, så ville din kæreste (i så fald kone) IKKE kunne få visum til ophold, bare fordi hendes forældre får det. Hvis I bliver gift, inden hun rejser til USA, så skal jeg ikke kunne sige det med sikkerhed, men jeg vil tro, at hendes visum kan blive inddraget. Som gift er hun jo ikke længere afhængig af sine forældre.
mh
Rådgiver for ÆUG

Min90

Indlæg af Min90 » 09.05.2012 12:49:28

Hvad jeg kan forstå ud fra ambassadens hjemmeside, og fra USCIS.gov bliver et alien registration card, det samme som green card, det er bare ikke grønt mere og med min relative viden så er et green card, det samme som american citizenship og der er jo forskel på immigrant visa, og non-immigrant visa, og da det er immigrant visa de søger, vil det automatisk give green card.

Så er spørgsmålet bare, om man kan søge et fianceé visa med hendes citizenship.

MVH
Min90

soreng

Indlæg af soreng » 09.05.2012 13:56:11

Jeg tror at din relative viden ikke er helt korrekt :wink: ...Du kan også få et green card i danmark, men det er ikke det samme som at du bliver dansk statsborger.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... ningen.htm

Det du måske forvirrer lidt er at det er en permanent opholdstilladelse i USA...Men en permanent opholdstilladelse er jo langt fra det samme som et statsborgerskab.

xvanducx

Indlæg af xvanducx » 11.05.2012 13:47:31

Læs her http://www.uscis.gov/files/nativedocuments/M-618.pdf, side 7 og 89.

Greencard http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD

Citizenship http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD

GREENCARD = PERMANENT RESIDENT

CITIZEN = AMERIKANER
Your Rights and Responsibilities as a Permanent Resident

As a permanent resident, you are expected to respect and be loyal to the United States and to obey our country’s laws. Being a permanent resident also means that you have new rights and responsibilities.

Being a permanent resident is a “privilege” and not a “right.” The U.S. government can take away your permanent resident status under certain conditions. You must maintain your permanent resident status if you want to live and work in the United States and become a U.S. citizen one day. In this section, you will learn what it means to be a permanent resident and how you can maintain your permanent resident status.
Der er 2 muligheder, hvis I gifter jer før hun får visum:

1) Hun giver besked til ambassaden/USCIS/NVC og beder dem om at inkludere dig i hendes visum ansøgning. Sagen kan trækkes ud, da det nærmest bliver en genbehandling af sagen. Du får visum sammen med hende eller hun bliver nægtet visum.

2) Hun får visum, tager til USA og får tildelt sit greencard. Hun kan derefter søge om familiesammenføring iht. de gældende amerikanske regler. Du kan søge om fianceé visummet, hvis du vil være hos hende, mens sagen behandles.

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD

Der er også 2 muligheder, hvis I vil giftes efter, at hun er emigreret:

1) Du søger om et fianceé visum, tager derover og bliver gift, hvorefter I søger om familiesammenføring.

2) Du tager derover som visawaiver, bliver gift og søger om familiesammenføring. Det må ikke se ud som om I har planlagt at blive gift. Herefter er hvad jeg tror vil ske: Gifter I jer i de første 30 dage af dit ophold, anses det som misbrug af visawaiver ordningen, og så vil det sikkert fører til sanktioner. Gifter I jer i de mellemste 30 dage af dit ophold, anses det som misbrug af visawaiver ordningen, og så vil det højst sandsynligt fører til sanktioner. Gifter I jer i de sidste 30 dage af dit ophold, anses det som misbrug af visawaiver ordningen, men det kan muligvis tolereres.

Sødde

Indlæg af Sødde » 20.07.2012 14:08:22

Jeg og min kæreste fra usa er blevet og han har nu søgt om fiance visa men problemet er at jeg nu er i danmark og han i usa han er amerikanske statsborger men nu ser jeg at der kan gå op til 5 måneder før det kan gå iorden ?! Skal vi annullere det og så bare blive gift hvis jeg rejser over på turistvisum igen og må jeg besøge ham i mellem tiden i usa?

soreng

Indlæg af soreng » 20.07.2012 14:18:18

Det må i da selv om...Der er ikke nogen der kan svare på om i skal annulere jeres ansøgning og blive gift eller om i skal vente.

Du har altså allerede fået de muligheder som du/i har. Hvilke af de muligheder i vil benyttejer af, er jo helt op til jer, og ikke noget som nogle andre end jer selv kan svare på. Der er altså ikke noget facitliste. Der er forskellige muligheder, med forskellige fordele og ulemper.

Vedr. om du må besøge ham i mellemtiden, så er jeg 100% sikker på at de kan svare dig på det spørgsmål når du ringer til den amerikanske ambassade og spørger dem.

Besvar