opholdstilladelse hvad nu !!
opholdstilladelse hvad nu !!
efter ca. 6´mdr. har min kone nu fået opholds- og arbejdstilladelse efter det svenske national regler.tilladelsen gælder for en periode på 2 år.
har følgende spørgsmål:
hvad skal jeg være opmærksom på når hun kommer til sverige. det eneste jeg ved at vi skal henvende os til skatteverket, samt for skrevet hend på SFI med hendblik på svensk undervisning ?
hvad med tilmelding til læge, AF, og osv. er det noget som sker af sig selv ?
skal vi så søge om permanent opholds- og arbejdstilladelse efter der er gået 2 år ?
og hvad kræver migrationsverket for at acceptere en permanent opholds og arbejdstilladelse ?
mvh
midak
har følgende spørgsmål:
hvad skal jeg være opmærksom på når hun kommer til sverige. det eneste jeg ved at vi skal henvende os til skatteverket, samt for skrevet hend på SFI med hendblik på svensk undervisning ?
hvad med tilmelding til læge, AF, og osv. er det noget som sker af sig selv ?
skal vi så søge om permanent opholds- og arbejdstilladelse efter der er gået 2 år ?
og hvad kræver migrationsverket for at acceptere en permanent opholds og arbejdstilladelse ?
mvh
midak
-
fundiver199
Re: opholdstilladelse hvad nu !!
Ja.midak1975 skrev:skal vi så søge om permanent opholds- og arbejdstilladelse efter der er gået 2 år ?
Vel grundlæggende bare, at betingelserne for at have opholdstilladelse stadig er opfyldt. Hvilket primært vil sige, at I stadig er gift og stadig lever sammen. Området er slet ikke blevet politiseret på samme måde i Sverige, som det er det i Danmark, så der er ikke så meget bla bla bla.midak1975 skrev:og hvad kræver migrationsverket for at acceptere en permanent opholds og arbejdstilladelse?
Midak
Læser lige i fik opholdstilladelsen, var du også til interview hvad gik spørgsmålbe ud på ?
Læser lige i fik opholdstilladelsen, var du også til interview hvad gik spørgsmålbe ud på ?
Hej,
tak til jer som svaret, men mangler stadig svar på det første spørgsmål, omkring hvad hun skal når hun ankommer til sverige.
til sos2011: Nej jeg har slet ikke været til interview, det undret mig også.
men sådan er det vist det er ikke alle som skal til interview.
mvh
midak
tak til jer som svaret, men mangler stadig svar på det første spørgsmål, omkring hvad hun skal når hun ankommer til sverige.
til sos2011: Nej jeg har slet ikke været til interview, det undret mig også.
men sådan er det vist det er ikke alle som skal til interview.
mvh
midak
Tilknytning til læge sker automatisk, når man folkeregistrerer sig. Normalt tilknyttes man den nærmeste vårdcentral og får efterfølgende brev om det, men hvis I ønsker at foretage et andet valg, er det bare at kontakte den pågældende vårdcentral og blive registreret der.
Tilmelding til SFI foregår hos kommunen. Og hvis ægtefællen skal søge arbejde, så tilmelder man sig på AF, hvis man er ledig.
Tilmelding til SFI foregår hos kommunen. Og hvis ægtefællen skal søge arbejde, så tilmelder man sig på AF, hvis man er ledig.
er det skatteverket og migrationsverket man henvender sig til i første omgang, eller er det kun skatteverket.?
Hvis man allerede har opholdstilladelse/opholdskort, så skal man bare registrere sig på Skatteverket med sin adresse.