opholdtilladelse i DK

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mahdi

opholdtilladelse i DK

Indlæg af mahdi » 29.05.2011 12:21:38

hej hjælp :oops: jeg kom til dk for 10 år siden pga FS men vors ægte skabet gik ikke så godt og vi blev skilt og jeg søgte asyl i DK siden 2004 men jeg fik afslag på min sage den gang og blev gift med min drøme pige her i dk i rådhuspladsen og har vielsettest! alle de år min cpr.nr dur som den skal og jeg var selvstændig i 2007 til 2010 og blev ansetet i en danske firme siden 2010 til 2011! men alle de år jeg havde ikke opholdtilladelse her i dk-men jeg har/havde procesoel samt tolt ophold her.vi har søgt FS mange gange her men fik afslag pga min kones situation for hun er på kontant hjælpe og udl.service i sin sidste opgørelse pegede på hendes økonomi-jeg skal også sige at min kone snart ksal til førtids pension-jeg kunne klar mig i de år og har ikke bruge for noget hjælpe men morsom er at kommunen mener jeg har ret til kontant hjælpe :oops: nu har vi fået at vide at jeg skal tilbage til mit hjæmme land lig straks og defor blev anhold for et par dag siden!jeg skal snart til politiet igen for de skulle kontakte med udl.service vedrørende mig og sende mig til en asyl lejer eller mit hjæmeland-jeg skulle bare spørge er der ikke noget der kan hjælpe mig med den her situation?jeg har jo alt som cpr.nr-egen lage-fået kørkort-bil-gift-adresse her i landet-venter på mit barn(min kon er gravid :D osv osv men ikke noget opholdtilladelse!!!!!!!!!!vi tænker at flyte til sverige men min kone har ikke danske pas og pga min situation,vi ikke har en stor chance-hvad skal vi gøre ?har vi chance her i dk som kan hjælpe os eller ej?hvad nu hvis jeg søger asyl i sverige ?eller FS i sverige? tak af hjerte

skaanebo

Re: opholdtilladelse i DK

Indlæg af skaanebo » 29.05.2011 14:57:09

Du kan ikke søge asyl i noget europæisk land, da din sag allerede er prøvet i Danmark.

Hvilket statsborgerskab har din kone?

Lyder som om du bør rådføre dig med en advokat med speciale i udlændingeret

mahdi

Indlæg af mahdi » 29.05.2011 15:26:20

hej vi er jo iraner.min kone skal nu flyte til sverige og søge ophold der over eller skifte sin ophold der-hvad synes de er det en god ide?udl.service mener jeg skal søge FS fra mit lande eller en andet lande som jeg havde 3månder fast ophold men det er jo umuligt for jeg har ingen pas og kan heller ikke tilbage til mit lande :roll: derfor de siger jeg skal tilbage eller udsendes-har vi ikke noget chance i sverige?1000tak

mahdi

Indlæg af mahdi » 29.05.2011 15:28:30

hej igen som sagt jeg har jo stadigvæk min cpr.nr osv-osv kan jeg ikke flyte til sverige som en almendlig menesker og søger ophold fra der?tak

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 29.05.2011 15:49:29

Hvis I begge er iranske statsborgere, så kan I ikke frit bosætte jer i andre lande i EU/EØS. Så er I med andre ord henvist til at søge ophold på baggrund af national lovgivning.

Hvis I tænker på Sverige er der altså ingen mulighed for bare uden videre at flytte dertil og bosætte sig. Men hvis du kan finde en arbejdsgiver i Sverige, som vil ansætte dig, så kan det være en mulighed. Der stilles nogle specifikke krav, som du kan læse på http://www.migrationsverket.se/info/156.html

Et dansk CPR-nr. er i øvrigt i sig selv intet værd. Lige så lidt som et dansk telefonnummer. Enhver kan få et dansk CPR-nr., når man bor i DK.

mahdi

Indlæg af mahdi » 29.05.2011 16:17:02

hej det vil sige at jeg ikke har noget chance overhovde her-men hvis jeg søger job i sverige,kraver der mit pas eller noget identitiet er det ikke rigtig?jeg har kun mit sye kort fra her,kørekort og banke kort som de er jo uværdig som sagt ikke?kunne du ikke anbefale mig en dygtigt advokat her i dk? hvis jeg bliver anhold igen i den her uge,er der noget risiko der jeg bliver tvangesendes eller ej?tak

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 29.05.2011 16:49:23

Du kan ikke rejse nogen steder uden et gyldigt pas. Jeg synes, du skal kontakte rådgivningen i Dansk Flygtningehjælp.

mahdi

Indlæg af mahdi » 29.05.2011 17:04:40

det skal jeg nok.mange 1000tak :P

Besvar