svensk national regler
svensk national regler
En bekendt har søgt om familiesammenføring til sin kone ifølge det svensk national regler.
hans kone har søgt igennem ambassaden i udlandet og han har fra den svensk migrationsverket modtaget et brev om at hans skal sende følgende dokumenter til migrationsverket:
kopi af pas
kopi af pendlerkort
lejekontrakt
3 sidst lønsedler
ansættelseskontrakt
spørgsmålet er jeg har aldrig troede at migrationsverket krævet så meget, når man søger i følge svensk national regler.
jeg står og nemlig snart og selv skal søge ifølge svensk national regler ?
Mvh
mi.dak
hans kone har søgt igennem ambassaden i udlandet og han har fra den svensk migrationsverket modtaget et brev om at hans skal sende følgende dokumenter til migrationsverket:
kopi af pas
kopi af pendlerkort
lejekontrakt
3 sidst lønsedler
ansættelseskontrakt
spørgsmålet er jeg har aldrig troede at migrationsverket krævet så meget, når man søger i følge svensk national regler.
jeg står og nemlig snart og selv skal søge ifølge svensk national regler ?
Mvh
mi.dak
Re: svensk national regler
Jo, Migrationsverket vil gerne vide, hvad man lever af, og hvordan man bor, men det har som sådan ingen betydning for udfaldet af sagen, da man som dansker i Sverige jo ikke er omfattet af hverken forsørgelseskrav eller boligkrav. Disse krav gælder derimod i sager, hvor referenten kommer fra et land uden for EU og EØS, og hvor der søges efter de nationale regler.
men det kan jo også være at migrationsverket har behandlet ansøgningen ifølge EU regler.
man bliver jo ikke spurgt om man vil søge efter national regler eller EU ?
hvad skal jeg skrive til dem hvis jeg ikke har et arbejde når jeg selv skal søge efter national relger.
Mvh
mi.dak
man bliver jo ikke spurgt om man vil søge efter national regler eller EU ?
hvad skal jeg skrive til dem hvis jeg ikke har et arbejde når jeg selv skal søge efter national relger.
Mvh
mi.dak
Jo, det fremgår jo tydeligt, når man søger, om man søger efter det ene eller det andet regelsæt, for der er helt forskellige blanketter, der skal udfyldes og indleveres.
Desuden er der også helt forskellig procedure, fx bliver man jo kaldt til samtale på ambassaden, hvor man interviewes uddybbende om, hvordan man lærte hinanden at kende, osv., og man betaler desuden også et ansøgningsgebyr.
Hvis du ikke har et arbejde, så skriver du naturligvis det og fortæller, hvad du lever af, fx dagpenge fra a-kasse eller socialhjælp.
Desuden er der også helt forskellig procedure, fx bliver man jo kaldt til samtale på ambassaden, hvor man interviewes uddybbende om, hvordan man lærte hinanden at kende, osv., og man betaler desuden også et ansøgningsgebyr.
Hvis du ikke har et arbejde, så skriver du naturligvis det og fortæller, hvad du lever af, fx dagpenge fra a-kasse eller socialhjælp.
tak for det hurtig svar.
på den svensk ambassade har man kun en mulighed altså en blanket og den har titlen
Ansokan om uppehållstillstånd for bosåttning i sverige koden er 160011
http://www.swedenabroad.com/Page____78762.aspx
mvh
mi.dak
på den svensk ambassade har man kun en mulighed altså en blanket og den har titlen
Ansokan om uppehållstillstånd for bosåttning i sverige koden er 160011
http://www.swedenabroad.com/Page____78762.aspx
mvh
mi.dak
Ja, det er blanketten til brug for ansøgning efter de nationale regler.
Blanket til brug for EU-regler findes på www.migrationsverket.se
Blanket til brug for EU-regler findes på www.migrationsverket.se