Dette er en fantastisk side med masser af info og hjælp, men jeg føler mig stadig meget uvidende og håber på at der er nogen der kan hjælpe mig med mine spørgsmål...
Jeg er lige blevet gift med og vil rigtig gerne bo i samme land som min mand.
Jeg flytter derfor til sverige, for at kunne søge efter de svenske regler og for at blive boende i sverige.
Men, er det muligt at partneren kan få et nej, ved søgning om opholdstilladelse?
Og kan min mand, som er studerende, blive optaget på et svensk universitet (uden at skulle betale studieafgift).
Jeg håber virkelig på at der er nogen af jer, der kan hjælpe mig med mine sprørgsmål.
- det skal lige siges at jeg allerede har sat mig ind i informationerne på migrationsverkets hjemmeside og snakket med den svenske ambassade, men det er en jungel af informationer og love, som virker uoverskuelig...
Hjælp !!!
Re: Hjælp !!!
Der gives Kun afslag, hvis jeres forhold ikke fremstår som seriøst. Så så længe I har mødtes og haft et nogenlunde almindeligt kærlighedsliv, er der ingen fare for afslag.
Og din partner kan naturlig søge ind på en uddannelse efterfølgende. Det er gratis, og hvis du som EU-borger er arbejdstager i Sverige, kan din partner også få svensk uddannelsesstøtte. Ellers først efter 2 år i Sverige.
Og din partner kan naturlig søge ind på en uddannelse efterfølgende. Det er gratis, og hvis du som EU-borger er arbejdstager i Sverige, kan din partner også få svensk uddannelsesstøtte. Ellers først efter 2 år i Sverige.