Hej alle sammen,
Jeg kan se at der er flere som har fået opholdskort i Sverige på ganske få dage?
Er det generelt? Min hustru og jeg (min hustru er fra Rusland) søgte om opholdskort medio november 2010, jeg har været nede flere gange på Migrationsverket og prøve at sætte lidt skub i sagerne.
Jeg tror vi gjorde den fejl at aflevere ansøgningen inden jeg havde mit svenske person nummer, men vi afleverede personbevis i starten af december, så vores ansøgning har været "komplet" i over en måned.
Det er lidt et problem for os, for vi kan jo ikke rejse nogle steder hen uden opholdskort (hendes visum er udløbet). Det er også et problem for at kunne starte på univercitetet.
Hvad er jeres erfaringer? Hvor lang tid kan vi forvente at vente?
Ventetid på opholdskort i sverige
Re: Ventetid på opholdskort i sverige
I må nok regne med 6 måneder, når sagen ikke var fuldt oplyst fra start
Dvs. hvis man aflevere alt fra start tager det et par dage.
Ellers skal man vente i 6 måneder. Det er svært at forstå hvorfor det hænger sådan sammen.
Som andre, så er det et stort problem for os. En ting er at leve i uvisheden, en anden ting er at vi kan ikke tage nogen steder hen, vi har en masse ting hjemme hos hende som vi ikke kan flytte før vi må forlade landet.
Virkelig ærgerligt at vi ikke ventede 2 uger med at aflevere vores ansøgning, så vi kunne have taget vores personnummer med
Anyway, tak for info skaanbo.
Ellers skal man vente i 6 måneder. Det er svært at forstå hvorfor det hænger sådan sammen.
Som andre, så er det et stort problem for os. En ting er at leve i uvisheden, en anden ting er at vi kan ikke tage nogen steder hen, vi har en masse ting hjemme hos hende som vi ikke kan flytte før vi må forlade landet.
Virkelig ærgerligt at vi ikke ventede 2 uger med at aflevere vores ansøgning, så vi kunne have taget vores personnummer med
Anyway, tak for info skaanbo.
Ja, det er jo let at være bagklog, men erfaringen viser, at det går absolut hurtigst, hvis man afleverer alle papirer samlet, så sagen er fuldt oplyst fra start. I nogle tilfælde meddeles man så, at man opfylder betingelserne på stedet, dvs. inden for 15 minutter.
Sager, hvor der mangler papirer, eller hvor Migrationsverket skal indhente yderligere oplysninger, eller hvor der kan være tvivl, om man opfylder betingelserne, har det derimod med at ende i sagsbunken af "komplicerede sager", som let kan tage måneder at afgøre.
Sager, hvor der mangler papirer, eller hvor Migrationsverket skal indhente yderligere oplysninger, eller hvor der kan være tvivl, om man opfylder betingelserne, har det derimod med at ende i sagsbunken af "komplicerede sager", som let kan tage måneder at afgøre.