Sverige nationale regler, turistvisum
Sverige nationale regler, turistvisum
Jeg kan forstå, at hvis man som bosiddende i Sverige og ens partner søger om FS efter deres nationale regler ikke kan indrejse i Sverige før ansøgningen er behandlet, og der er givet tilladelse efter 6 måneder. Er det ikke muligt at søge turistvisum til, og opholde sig i DK i noget af ventetiden?
Re: Sverige nationale regler, turistvisum
Ja, efter at man har været til interview på ambassaden, og naturligvis under forudsætning af, at man ikke behøver partneren som referent for at få visum
Re: Sverige eller Danmark
Hej
Kan jeg ikke få noget hjælp, jeg kan overhovedet ikke finde uda af alt det her,
Det er blevet så indviklet, at man næsten ikke kan finde hoved og hale i det her system.
Hvad jeg skal gøre ved jeg ikke, men måske kunne noge hjælpe mig lidt på det rette spor.
Jeg er studerende, 22 år, bliver færdi med Hf til sommer, og har planer om at læse til Farmakonom eller Tandklinikassistent efter sommerferien. Jeg har arbejdet meget gennem min skolegang, via deltidsjob, som kassedame, resepionisk osv.
Min forloved bo i Tyrkiet, han er 24 år, han har læst to år på univeristet, og er uddannet som revisorassistent, nu arbejder han som skolelære.
Vi har plandlagt at blive gift her til sommer.
Skal jeg finde en lejlighed i Sverige eller skal jeg finde en lejlighed i Danmark?
Hvilken løsning vil være bedst til mig?
Har jeg overhovdet noget ret til at få ham her til Danmark, via de danske regler, eller er det helt udelukket?
Pls Hjælp mig !!
Hilsen
Dilek
Kan jeg ikke få noget hjælp, jeg kan overhovedet ikke finde uda af alt det her,
Det er blevet så indviklet, at man næsten ikke kan finde hoved og hale i det her system.
Hvad jeg skal gøre ved jeg ikke, men måske kunne noge hjælpe mig lidt på det rette spor.
Jeg er studerende, 22 år, bliver færdi med Hf til sommer, og har planer om at læse til Farmakonom eller Tandklinikassistent efter sommerferien. Jeg har arbejdet meget gennem min skolegang, via deltidsjob, som kassedame, resepionisk osv.
Min forloved bo i Tyrkiet, han er 24 år, han har læst to år på univeristet, og er uddannet som revisorassistent, nu arbejder han som skolelære.
Vi har plandlagt at blive gift her til sommer.
Skal jeg finde en lejlighed i Sverige eller skal jeg finde en lejlighed i Danmark?
Hvilken løsning vil være bedst til mig?
Har jeg overhovdet noget ret til at få ham her til Danmark, via de danske regler, eller er det helt udelukket?
Pls Hjælp mig !!
Hilsen
Dilek
Re: Sverige nationale regler, turistvisum
Når du kun er 22, så vil mit bedste råd være, at du bosætter dig i Sverige først.