Brug for hjælp til svenske nationale regler

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Brug for hjælp til svenske nationale regler

Indlæg af mh1 » 03.11.2010 22:00:07

Jov skaanebo, men det hjælper altså ikke en dyt at stå med nok så mange gyldige visa, han kommer ikke UD, hvis han står for at skulle indkaldes, og det tyder svaret fra militæret jo stærkt på - læs fx erfaring her: viewtopic.php?f=4&t=3936&p=21819&hilit= ... tær#p21819
mh
Rådgiver for ÆUG

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 03.11.2010 22:11:16

Naturligvis kommer han ikke ud, i hvert fald ad legale veje, hvis han er efterlyst, men så længe han ikke er indkaldt og har fået papir på det, så er der vel stadig en chance for at forlade Tyrkiet helt legalt. Og ellers findes der jo massevis af måder at krydse den tyrkiske grænse på, uden at nogen opdager det - spørg bare de mange illegale indvandrere og asylansøgere, som årligt krydser grænsen mellem Tyrkiet og Grækenland fx.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 04.11.2010 08:27:12

@skaanebo - du har ret, Tyrkiet har grænser i øde bjergområder og en lang kystlinie at bevogte og er plaget af 100.000vis af illegale indvandrere, bl.a. fra Armenien og Nordafrika. Men du opfordrer vel ikke til ulovligheder?
mh
Rådgiver for ÆUG

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 04.11.2010 09:43:45

Næ, hvis man vil ændre værnepligten i et land, så må man jo arbejde politisk på det, præcis ligesom ÆUG arbejder for at ændre udlændingelovgivningen i DK.

Men det er jo ikke alle og enhver forundt at indordne sig og sætte sit parliv på stand-by i et par år, så jeg har da fuld forståelse for, hvis man søger at finde andre veje for at få et liv sammen til at fungere.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 04.11.2010 10:45:16

I den konkrete situation skal man jo også tænke lidt over de langsigtede konsekvenser af at være "stukket af" fra værnepligten i sit hjemland. Det kan vel om ikke andet gøre det vanskeligt at vende hjem igen og/eller få konsekvenser når/hvis man gør det.

Og mon ikke de fleste gerne vil have muligheden for i det mindste at tage få familiebesøg i det land, hvor de er født og vokset op.

Selvom jeg ikke vil gøre mig til moralsk dommer over den form for handlinger, synes jeg derfor, at det virker som en meget kortsigtet handling at stikke af fra aftjening af værnepligt, bare fordi man gerne vil flytte til et andet land.

daisin

Indlæg af daisin » 13.12.2010 16:23:22

Kommer lige med en update på hvordan sagen kører :)

Min mand er taget i militæret og er færdig den 26. november 2011, hvilket er lang tid, men bedre end så mange andre scenarier...

Han er glad for at være i militæret og bliver ikke sendt til øst, hvilket er en meget stor lettelse for alle :)

Han kan få ferie hver tredie måned i 10 dage, så det er ikke så meget fængsel som vi havde frygtet...

Vi har valgt at søge efter EU-reglerne, når han er færdig med militæret, så vi kan være sammen så hurtigt som muligt... Og det glæder jeg mig meeeeeget til, for jeg savner virkelig min mand!

Alt i alt er det jo ikke forløbet som vi havde ønsket, men vi ser begge mange muligheder i den drejning som sagen har taget...

Vi kan tage på ferie i tyrkiet som vi har lyst til fremover...

Jeg når samtidig at blive færdig med mit studie, inden han kommer, så på den måde hjælper dette også på økonomien, når nu vi har valgt EU reglerne.

Så nu har jeg et års tid til at forberede alt til han kommer, så nu mangler jeg bare en dejlig bolig i et stille område :) Vi har dog ellerede lejlighed, men vil gerne finde et andet sted at bo, hvor mulighederne er bedre for at udvide familien :)

Vores forhåbninger og forventninger er gode og positive omkring alt nu :) Så det er dejligt

Og jeg elsker min mand mere og mere for hver dag der går <3

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 13.12.2010 16:34:05

Intet er så galt, at det ikke er godt for noget :wink:
Held og lykke med de videre planer, nu har i i hvert fald tid til at forberede det hele ordentligt, så det skal nok gå. Det er ovre, før i ved det - vi pendlede mellem DK og TR i 6 år, måtte undvære hinanden i op til 4 mdr. ad gangen, så jeg ved hvad jeg taler om.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar