Hej
skal det forståes sådan at min kone(fra peru) først må indrejse i Sverige når hendes sag er blevet behandlet af de svenske myndigheder? (3-6mdr.)
eller må hun godt komme og bo med mig i Sverige?(for nu er hun i DK og det ville bare være 1000 gange letter hvis hende og min søn ikke skulle rejse helt til Peru og tilbage igen.)
og det er 10 uger man skal bo i sverige ik????
spørgsmål om Sverige
-
Re: spørgsmål om Sverige
Det kommer an på, hvilket regelsæt hun vil søge ophold i Sverige efter. Ved ansøgning efter EU-rettens regler har hun som udgangspunkt ret til at være i Sverige sammen med dig, og sagsbehandlingen går bare ud på, at myndigheden (Migrationsverket) skal konstatere, at dette er tilfældet, hvilket bl.a. kræver, at du opfylder et forsørgelseskrav eller er arbejdstager i Sverige.
Ved ansøgning efter Sveriges nationale regler må hun derimod først indrejse i Sverige, når sagen er færdig-behandlet, men til gengæld er der ikke noget forsørgelseskrav. Se teksten under ”jeg vil… flytte til Sveri-ge/Schlesvig”.
Ved ansøgning efter Sveriges nationale regler må hun derimod først indrejse i Sverige, når sagen er færdig-behandlet, men til gengæld er der ikke noget forsørgelseskrav. Se teksten under ”jeg vil… flytte til Sveri-ge/Schlesvig”.