Vi er i Sverige nu og er næsten 3 måneder inde i ansøgningen om opholdstilladelse.
Vi blev gift i Danmark før vi flyttede og min kones visa er selvfølgelig udløbet.
Jeg fik Svensk personnummer før vi søgte.
Hun er bange for at hun er her ulovligt.
Jeg håber at vi gør det rigtigt og håber i gider at svare og om det er rigtigt ventetiden er 6 måneder pga eu lov og ikke 18
måneder som de skriver på imigrationsverket.
I Sverige med kone
Re: I Sverige med kone
Uanset om I har søgt fs efter svenske eller EU-reglerne, er din kone fuldt lovligt i Sverige. Hun skal blot vise sit pas og kvittering for ansøgningen, hvis hun skulle blive spurgt.
Og ja, den ‘tilladte’ tid for at udstede EU-opholdskort er 6 måneder efter ansøgning. Sverige har i hvert fald tidligere været meget længere om det, men det skulle være blevet bedre.
Hvis I vil til Danmark efter at de tre måneder er gået, kan I godt søge om det, selvom hun ikke har fået kortet endnu. Sørg blot for at have styr på dokumentationen, og spørg hellere en gang ekstra, før I sender ansøgningen.
Og ja, den ‘tilladte’ tid for at udstede EU-opholdskort er 6 måneder efter ansøgning. Sverige har i hvert fald tidligere været meget længere om det, men det skulle være blevet bedre.
Hvis I vil til Danmark efter at de tre måneder er gået, kan I godt søge om det, selvom hun ikke har fået kortet endnu. Sørg blot for at have styr på dokumentationen, og spørg hellere en gang ekstra, før I sender ansøgningen.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG
Juniorrådgiver for ÆUG
Re: I Sverige med kone
2 gange skal vi besvare og skrive til migrationen.
De vil se en forsikring på min kone jeg skal købe.
De vil se transportudgifter på arbejde til danmark hvor jeg har firmabil.
De vil se hvad jeg tjener og min boligudgifter som jeg har sendt ind 1 gang
Er det ikke ligemeget med indtjenings minimuns beløb når man søger igennem eu regler.
De vil se en forsikring på min kone jeg skal købe.
De vil se transportudgifter på arbejde til danmark hvor jeg har firmabil.
De vil se hvad jeg tjener og min boligudgifter som jeg har sendt ind 1 gang
Er det ikke ligemeget med indtjenings minimuns beløb når man søger igennem eu regler.