Flytte til Sverige

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Pomaw3072016
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23.03.2018 08:52:43

Flytte til Sverige

Indlæg af Pomaw3072016 » 23.03.2018 09:06:00

Jeg har boet sammen med min mand I to år og været gift i halvandet år(I dk). Jeg er danske ststborger og min mand er fra Iran. Min mand har et PhD indenfor It og har derfor et green card opholdstilladelse som ekspert I Danmark. Vi arbejder begge to I jylland og er mega glade for vores arbejde. Nu overvejer vi at flytte til Sverige  men beholde vores job i Dk. Jeg arbejder 30 timer om ugen som ligger I weekenden fredag til søndag og min mand arbejder mest hjemme fra men tit også rejser til spainian, tyskland og India.
Mit spørgsmål går nu ud på hvordan vi kan benytte os af fribevægelsesregl eller EU regler så vi kan bo I sverige men beholde vores job i Dk.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Flytte til Sverige

Indlæg af skaanebo » 23.03.2018 09:35:52

Læs menupunktet "Rådgiving" på forsiden af denne hjemmeside om at flytte til Sverige.

Hvis din iranske mand ønsker at beholde sit job i Danmark og bo i Sverige, forudsætter det, at han fortsat har en dansk arbejdstilladelse. Der er altså ikke umiddelbart nogen fordele ved at flytte til Sverige for ham.

Besvar