Så er det sidste forsøg
Så er det sidste forsøg
Hej alle
Mange tak for alle jeres hjælp og specielt Skaanebo
Det mit sidste forsøg for at redde min situation
Jeg fik desværre ikke mit svenske personnummer i fag. Sagsbehandleren sagde hun vil prøve at kigge på sagen måske imorgen eller fredag, ellers bliver det næste uge. Min mands business visum udløber fredag. Hvad er jeres bedste råd?
Hvis jeg får mit svenske personnummer kan jeg aflever
1- et Års lejekontrakt
2- svensk personnummer
3- vielseskonktrakt
4- kontooversigt (30.000 svenske kroner)
Så afleverer arbejdskontrakt tirsdag, da mandag har de lukket?
Eller skal arbejdskontrakten afleveres samme med alle papir fredag?
Og
Mange tak for alle jeres hjælp og specielt Skaanebo
Det mit sidste forsøg for at redde min situation
Jeg fik desværre ikke mit svenske personnummer i fag. Sagsbehandleren sagde hun vil prøve at kigge på sagen måske imorgen eller fredag, ellers bliver det næste uge. Min mands business visum udløber fredag. Hvad er jeres bedste råd?
Hvis jeg får mit svenske personnummer kan jeg aflever
1- et Års lejekontrakt
2- svensk personnummer
3- vielseskonktrakt
4- kontooversigt (30.000 svenske kroner)
Så afleverer arbejdskontrakt tirsdag, da mandag har de lukket?
Eller skal arbejdskontrakten afleveres samme med alle papir fredag?
Og
Re: Så er det sidste forsøg
Bare tag det stille og roligt og afvent. Der sker jo intet ved, at din ægtefælle opholder sig illegalt i Sverige i nogle få dage, så længe han ikke støder ind i en politibetjent.
Men så er det kun EU- regler ik?
Jo. Altså indtil der er søgt efter EU-regler for i samme sekund får han så lovligt ophold og kan derfor også søge efter svensk lov.
Det vidst jeg ikke
Vi havde tænkt os nemlig at min mand skal rejse tilbage. Og så prøve igen at få visum selvom det er rigtig svært. Det var allerede mirakel han fik den første gang
Altså det bedst han bliver. Så når jeg har mit svensk nr og arbejdskontrakt som jeg senest får måske tirsdag ( 4 dage efter hans visum er udløbet) så søger jeg opholdstilladelse til min mand. Han får lov til at blive i landet, derefter søger jeg i følge svenske regler.
Er du sikker? For så vil vi gør det da det er bedst for os og vores små piger
Vi havde tænkt os nemlig at min mand skal rejse tilbage. Og så prøve igen at få visum selvom det er rigtig svært. Det var allerede mirakel han fik den første gang
Altså det bedst han bliver. Så når jeg har mit svensk nr og arbejdskontrakt som jeg senest får måske tirsdag ( 4 dage efter hans visum er udløbet) så søger jeg opholdstilladelse til min mand. Han får lov til at blive i landet, derefter søger jeg i følge svenske regler.
Er du sikker? For så vil vi gør det da det er bedst for os og vores små piger
Ja, man har alle borgerrettigheder, når der er søgt om opholdskort hos Migrationsverket, og I kan tage direkte derfra og ned på Skatteverket for at få ham folkeregistreret.
Jeg håber såååå meget du har ret. Du har giver os håb igen. Mange tak for alle de kræfter du bruger på at hjælpe os