gift og flytte

Her kan du skrive om/søge infomation om familiesammenføring i andre lande end Danmark efter deres nationale regler

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lindavolke
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16.01.2017 11:05:34

gift og flytte

Indlæg af lindavolke » 16.01.2017 11:11:54

Hej!
Jeg er en kvinde som har forelsket mig i en mand fra Iran. Jeg bor lige nu i Danmark men de vil ikke give ham danskstatsborgeskab. Vi har derfor besluttet at gifte os i Danmark og flytte til tyrkiet.
Jeg har forsøgt at søge på Google men kan ikke finde noget om det nogen steder. Så har Gør vi og hvordan Gør vi og er det muligt.
Jeg er også gravid. ?????
Hilsen den ulykkelige forelskede kvinde

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: gift og flytte

Indlæg af mh1 » 16.01.2017 11:22:58

Både du og han skal have opholdstilladelse for at kunne bo i Tyrkiet. Man kan ikke bare slå sig ned, som man har lyst til. Opholder man sig illegalt kan man ikke få sygesikring, og fx komme til at føde på et hospital.

Hvis I vil giftes i DK, skal han være i DK på 'lovligt ophold', dvs. han skal have et gyldigt visum.
Desuden skal han kunne vise en fødsels- og civilstandsattest (bevis på at han ikke er gift) fra Iran og alle lande, han evt har boet i som voksen. Begge skal være oversat til dansk eller engelsk og legaliseret. Legalisering sker ved at det iranske udenrigsministerium påstempler en bekræftelse på at dokumentet er ægte, og at den danske ambassade dernæst stempler en bekræftelse på det samme.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar