kontrakt

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
missy

kontrakt

Indlæg af missy » 04.02.2011 18:47:45

Jeg har nogle problemer med in udlejer hans tlf er konstant slukket og har skrevet flere beskeder til ham både pr sms og mail og facebok. Grunden til jeg skal snakk med ham er fordi jeg ville høre om jeg før tid kan opsige min kontrakt, da jeg har fundet en billigere lejlighed.. Plus har jeg fundet ham en anden udlejer.. er der noget jeg kan gøre nu hvor han heller ikk tager den.

Elmas

Re: kontrakt

Indlæg af Elmas » 21.03.2011 01:22:29

Typisk udlejere :roll:

Kontakt Danmarks lejeforeninger de kan oplyse dig om dine rettingeder, de er hurtigere og billigere end LLO http://dklf.dk/index.php/forside :wink:

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 21.03.2011 07:44:06

Du har jo typisk 3 måneders opsigelsesvarsel, så du kan ikke forvente at slippe for huslejen før efter 3 måneder. Opsigelsen kan du også sende skriftligt, helst i et rekommanderet brev.

missy

Indlæg af missy » 22.03.2011 16:23:28

Takker for jeres svar. Jeg fik talt med hans kæreste(endelig) og vi aftalte at jeg bare skulle have flyttet mine ting fra lejligheden, ryddet op osv inden 1/3 så sku vi ik tænkte på den lejlighed længere. Grunden til jeg kun talte med hans kæreste var fordi hun oplyser mig at udlejeren er inde og sidde hvilket gør mig endnu mere nervøs og fik hurtigt fjernet vores ting og flyttet ud af lejligheden. Da jeg så kontakter hende for at sige at hun kan få nøglerne osv så oplyser hun mig at hun desværre ik kan betale depositummet tilbage til mig endnu først 1/4. I starten blev jeg meget sur over det for stod jo med den anden lejlighed hvor jeg også sku betale depositum til. men siger så at vis hun bare kan garantere vi får dem d 1/4 så er det ok. Men nu er hendes tlf også slukket og hun svarer ik på mine beskeder. Det er virkelig en hovedpine men har alligevel betalt 16500 i depositum og det er jo penge jeg meget gerne vil have.
Er det bare sur R** for mig eller er der noget jeg kan gøre??

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 22.03.2011 16:25:28

Du skal sørge for at få alt, hvad I aftaler, på skrift! Ellers står du med håret i postkassen. Og desuden kan det jo være et problem, hvis det er en privat udlejer, og det ikke er udlejer selv, du aftaler noget med, men vedkommendes "kæreste", som måske ikke har nogen fuldmagt til at aftale noget som helst. Husk også, at der skal foretages et fælles syn af lejligheden, så du ikke risikerer, at udlejer sender dig en malerregning, som sjovt nok svarer til beløbet for det depositum, du har indbetalt.

missy

Indlæg af missy » 23.03.2011 12:17:39

skaanebo skrev:Du skal sørge for at få alt, hvad I aftaler, på skrift! Ellers står du med håret i postkassen. Og desuden kan det jo være et problem, hvis det er en privat udlejer, og det ikke er udlejer selv, du aftaler noget med, men vedkommendes "kæreste", som måske ikke har nogen fuldmagt til at aftale noget som helst. Husk også, at der skal foretages et fælles syn af lejligheden, så du ikke risikerer, at udlejer sender dig en malerregning, som sjovt nok svarer til beløbet for det depositum, du har indbetalt.
Ok så er det faktisk et problem sådan som jeg kan se det.. For det eneste vi har aftalt det er over tlf. et par enkelte sms'er også nogle opkald. Grundet det er vedkommendes kæreste jeg aftalte med var fordi hun oplyste at han var i fængsel, og derfor ku j ik komme i kontakt med ham. Det er selvfølgelig ærgeligt. Mht fælles syn så fik vi overdraget lejligheden møgbeskidt, og det står også i kontrakten at vi ikke skal stå for maling mm. npr vi flytter ud.

Besvar