Svensk personnummer?

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
MissA

Svensk personnummer?

Indlæg af MissA » 21.11.2010 19:57:18

Min mand og jeg står og skal flytte til Malmö snarest og vil gerne søge om familiesammenføring i den forbindelse - Hertil har jeg nogle ting jeg er lidt i tvivl om.

Hvis jeg skal leje en lejlighed i Malmö, skal jeg have et svensk personnummer.
Er det korrekt forstået at jeg kan få et midlertidigt personnummer, hvis jeg opretter en konto i en svensk bank?

og dernæst kan dette personnummer bruges i forbindelse med at søge familiesammenføring?
Efter EU - reglerne.

Dernæst er der andet vi bør være opmærksomme på?

Jeg er i gang med jobskifte og har derfor nyt job i CPH pr. 1/12 - 2010,
min mands visa udløber d.31/12-2010 og vi har derfor lidt travlt!

Jeg har læst mig til at det tager 6 - 8 uger at få svensk personnummer, hvis man søger på normalvis?

Håber nogen kan hjælpe, da jeg syntes det virker en anelse uoverskueligt.
På forhånd mange tak :)

skaanebo

Re: Svensk personnummer?

Indlæg af skaanebo » 21.11.2010 21:41:11

Der findes ikke noget midlertidigt personnr.

Men der findes noget, som hedder et samordningsnummer, som ligner et personnummer. Det bruges fx hvis du bor i Danmark og opretter en bankkonto i Sverige. Eller hvis du bor i Danmark og arbejder i Sverige.

Om et samordningsnummer kan bruges ved ansøgning om et opholdskort hos Migrationsverket, det ved jeg faktisk ikke. Men uanset om det kan bruges eller ej, så kan man altså godt tage forbi Migrationsverket og indlevere en ansøgning om et opholdskort, også selv om man endnu ikke har fået et svensk personnummer. Så oplyser man bare, at man fremsender sit personnummer senere, når det er klart fra Skatteverket.

Besvar