Dansk/Thai

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
thelion

Dansk/Thai

Indlæg af thelion » 05.10.2010 18:41:22

Hey !
Jeg er en dansk mand på 41, som har fundet en Thailansk kvinde på 37 igennem min tidligere arbejdskolega´s kone her i Danmark.

Nu er det så sådan at vi mig og den Thailanske kvinde har været kærester i ca 3 mdr. mens hun stadigvæk var her i DK, Men problemmet ligger i at hun var gift med en dansk mand, som var blevet voldelig overfor hende og derfor ønskede hun at blive skilt fra ham, og tager kontakt til en dansk bekendt, hvorefter de kontakter en advokat for at få kørt en skilsmisse sag mod hendes mand på grund af vold.

Der kan så (desværre) ikke bevises at hun har været udsat vold, men hun søger stadigvæk om at blive skilt, men det bliver lavet om til at hun søger om seperation med henblik på at blive skilt bagefter, på grund af manglende dokumation af vold.

Hun bor så midlertidig på krisecenter, da manden har smidt hende ud og ikke vil udlevere hendes tøj og hendes andre ejendele, men hun får dog fat i sit pas osv...

Lidt ½ lang historie, prøver at begrænse den så godt som muligt, selvom det er svært.

US kræver hende så udrejst fra DK og inddrager hendes opholdstilladelse, men det bliver anket fra advokatens side, da der køre en skilsmisse sag.

Den bliver så udsat til Maj måned i år hvor hun så skal rejse hjem, men en gang mere bliver det anket til US da hun nu har fundet sammen med mig og bor på min adr. og ikke på krisecenter mere og at der stadigvæk køres en sepertions sag mod hendes mand.

Men advokat høre ikke fra US om den sidste anke om hjemrejse, så bliver han nødtil at ringe derover for at høre hvad der sker i hendes sag, da Dato´en for hendes hjemrejse nærmer sig med hastige skridt, og vi stadig ikke har hørt fra US, men de var nærmest fornærmet over at advokaten ringede til dem for at forhøre sig...

Da hun ikke ønsker at gøre noget ulovligt og bare blive, ender det med at hun rejser hjem til Thailand i slutningen af Maj, men nu er det sådan at hun imellem tiden har fået brev fra statsforvaltingen om at hun skulle møde der D.6-7-10, hvad har de lige forstillet sig, det er jo ikke nemt at møde et sted når man samtidig bliver smidt ud af landet :?

Nu har jeg så lige haft fat i hendes advokat for at høre hvordan det så er gået på statsforvaltingen.

Fik den besked fra ham om at sagen var blevet afsluttet uden nogen form for at hun er separeret, trods det hun har indbetalt 500 kr :(

Det var så en meget kort version af det hele, men undre mig over de bare kan aflutte sagen på den måde.

Begrundelsen var at hun ikke var mødt op på statsforvaltingen og at hun var rejst hjem uden at hun har skrevet til dem om sin nye adr i Thailand, men nu er det sådan at hun har haft Adresse her hos mig inden hun rejser hjem, og var tilmeldt folkeregisteret, samt at de jo kunne tage kontakt til advokaten for at høre om vi evt kender hendes nye adr.

Nu har hun så været på kommune i Thailand for at søge om skilsmisse der, da de så osse kun var blevet gift i Thailand, og ikke bagefter i Danmark.

Det ser så ud til at det er på plads, men nu skal jeg så høre her hvordan det så vil se ud for hendes og mit vedkomne med at hun kan komme tilbage til DK, hvis jeg rejser til Thailand for at blive gift med hende...

Vi har masser af dokumation for at vi har været sammen henholdsvis billeder, samt at hun har/haft adr. her hos mig osv osv...

Hvad siger i ? Håber ikke det kan blive det store problem at få hende tilbage til DK igen, hvis jeg bliver gift med hende i Thailand.

PS. Hun har været på sprogskole herhjemme og taler osse en del dansk, og hun har bestået nogle modultest på skolen uden fejl.

PSS. Det skal lige for god ordens skyld lige siges at hun ikke har været utro over for ham med mig, det er først efter at han har været voldelig, og endda nogle måneder senere, at vi bliver kærester.

Hilsen den fortvivlede.

Besvar