Skal - skal ikke

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
legs_dk

Skal - skal ikke

Indlæg af legs_dk » 20.09.2009 17:58:27

Jeg har lige mødt en kinesisk pige, som har været en måned i Danmark. Hun læser Art på Silkeborg Højskole. Efter dette vil hun læse design i Herning.

Nu er så spørgsmålet, om jeg skal involvere mig i denne søde pige eller ej. Jeg er 14 år ældre og pensionist.

Skal - skal ikke?!?

Når jeg nu spørger sådan, er det fordi jeg er i tvivl om vi har en fremtid sammen her i Danmark - juridisk. Kan vi flytte sammen og hun kan få lov at blive? skal vi gifte os eller hvad?

---

Men ros skal der lyde til initiativtagerne til denne side. Kærlighed uden grænser - det er da værd at slås for!

Niels

fundiver199

Re: Skal - skal ikke

Indlæg af fundiver199 » 20.09.2009 18:20:00

Kære Niels

Velkommen til ÆUG´s forum. I og med at din udkårne allerede er i Danmark på et studievisum, så har I jo god tid til at se hinanden lidt an, inden I beslutter jer for, om det skal være jer to eller ej.

Før eller siden udløber hendes visum dog naturligvis, og så kan I afhængig af hendes situation blive nødt til at søge om familiesammenføring, for at hun kan få lov til at bo fast i Danmark.

Og familiesammenføring kræver enten, at I er gift, eller at I har boet sammen i 18 måneder forinden. Der er også en række andre regler og krav, som du kan læse om her:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... menfoering

legs_dk

Re: Skal - skal ikke

Indlæg af legs_dk » 20.09.2009 19:20:28

Tak for det entydige svar! Nu har jeg lidt at læse ;-)
Niels

Besvar