Hej,
Jeg har igennem nogle år haft en kæreste fra Mexico. Hun har tidligere været Au pair i Danmark, men det var først da hun var returneret til Mexico vi indledte vores forhold. Vi har gennem de seneste år rejst frem og tilbage for at besøge hinande, og nu kunne vi godt tænke os at bo samme i Danmark.
Vi er ikke gift, men vi betragter det som fast partnerskab uden at have papir på det.
Hun har en 4 årig universitets uddannelse (Buisness administration), hun taler et godt engelsk samt noget dansk. Samtiddig har hun selv sparret et pænt beløb op som hun ville kunne forsørge sig selv for i en periode i Danmark.
Plannen er at vi skal bo i min 3-værelses lejlighed på 69m3. Det er godt nok en leje-lejlighed men jeg har boet her i 6 år og vi vil kunne blive boende her så længe vi måtte have behov for det.
Jeg har en årsindkomst på lidt over 400.000 kr. så vi ville sagtens kunne leve på min løn indtil den dag hun finder sig et job.
Jeg er i tvivl om hvordan vi skal søge om hendes opholdstilldelse i vores tilfælde. Vil vi kunne søge om familiesammanføring når vi ikke er gift eller ikke har boet sammen tidligere? Eller hvordan skal vi gøre?
På forhånd mange tak.
Kæreste fra Mexico, har været Au Pair i Danmark
Kæreste fra Mexico, har været Au Pair i Danmark
Senest rettet af Klaus_H 08.03.2009 15:38:42, rettet i alt 1 gang.
I må nok erkende, at hvis I ønsker at bo i Danmark som et par, så bliver I nødt til at gifte jer. Udlændingeservice kan godt give familiesammenføring uden at man er gift, men så skal man dokumentere at have haft et fælles samliv gennem længere tid - og her tæller langdistanceforhold ikke.
Alternativt så flyt over sundet til Sverige, hvor I kan få familiesammenføring efter de nationale regler, og hvor der ikke er krav om, at man skal være gift eller have boet sammen i længere tid tidligere.
Alternativt så flyt over sundet til Sverige, hvor I kan få familiesammenføring efter de nationale regler, og hvor der ikke er krav om, at man skal være gift eller have boet sammen i længere tid tidligere.