Hjælp til klarhed af vores nye situation

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hafsa
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14.01.2017 15:56:34

Hjælp til klarhed af vores nye situation

Indlæg af hafsa » 14.01.2017 16:10:19

Hej Allesammen .

Mit navn er Hafsa:)
jeg skriver for at få lidt hjælp af jer herinde med alt jeres erfaring

Situationen er den at jeg for 6 mdr siden var på ferie i tyrkiet, hvor jeg mødte min forlovede.
Han studere til arkitekt i tyrkiet, men kommer oprindelig fra Gambia.
Vi er 25 og 27 år.
Jeg er født og opvokset i danmark og er mor til 2 små piger.
Min forlovede har stadig halvandet år tilbage af sin uddannelse.
Jeg har læst en masse og fået alt muligt forskelligt at vide af alle mulige, men er kun blevet meget mere forvirret omkring det her.

mit spørgsmål til dig der er så sød at læse med, er hvor skal jeg begynde? sådan helt simpelt?
skal vi vente med at gøre noget til han er færdig uddannet, eller er der ting der er gode at gøre allerede nu? ved du om der er regler for at jeg skal ha arbejdet et hvis stykke tid inden man kan søge?
Ps . jeg er også studerende.

Håber inderligt der er nogen der ligger inde med nogle råd :)
du er også velkommen til at kontakte mig på xxxxxxxx .

mangle kærlige hilsener Hafsa og Habib

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hjælp til klarhed af vores nye situation

Indlæg af skaanebo » 14.01.2017 16:56:03

Ønsker I at bo i Tyrkiet, i Gambia, i Danmark eller et helt fjerde sted? Er en af jer parat til at flytte, for at I kan bo sammen?

Og hvis han stadig har halvandet år tilbage af sin uddannelse, ønsker han så at blive i Tyrkiet og gøre den færdig der?

Hvornår bliver du selv færdig med dit studium? Og hvad skal I leve af, hvis I ønsker at bo sammen?

Hvis du selv kan svare på de spørgsmål, er I allerede kommet et godt stykke nærmere en afklaring af jeres fremtidsmuligheder.

hafsa
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14.01.2017 15:56:34

Re: Hjælp til klarhed af vores nye situation

Indlæg af hafsa » 22.01.2017 15:28:21

Hej tak for svar
vi vil bo i danmark, da jeg har mine døtre her på 3 og 4 år og ikke kan flytte da vi deler forældremyndigheden mig og min eksmand.
altså han vil rigtig gerne flytte sit studie til danmark eller et land tættere på. men det åbenbart ikke så nemt med arkitekt uddannelsen.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjælp til klarhed af vores nye situation

Indlæg af mh1 » 22.01.2017 21:54:12

For din egen skyld: slet dit telefonnummer.

Der er mulighed for at du kan få fs, hvis I bliver gift, da dine børn vil kunne give dispensation for en række af de almindelige krav. Læs på linket.

https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... -boern.htm
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar