Til Filippinere bosat i DK - VIGTIGT!!!

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
owen1902
Geografisk sted: Skive - Denmark
Kontakt:

Til Filippinere bosat i DK - VIGTIGT!!!

Indlæg af owen1902 » 12.09.2008 14:40:36

Skal du (Filippiner) have fornyet dit pas? Så vær opmærksom på at der er kommet nye regler på den Filippinske ambassade.

Før skulle man jo bare overføre penge, sende et skema, sit gamle pas og 3 pas billeder.

Dette er nu lavet om. Så nu skal du møde op på den Filippinske ambassade i Oslo for at kunne få fornyet dit pas.
Kender en i Viborg der står og skal afsted i næste uge. Da hun ikke tør rejse allene, så må manden med. Samlet pris for at få fornyet pas:
ca. 10.000 kr.
Auuuucchh.

Regnestykke:
2 X retur flybiletter = 6000 kr.
Fragt:
Fra hjem til lufthavn
Fra Lufthavn til Ambassade
Fra Ambassade til lufthavn
Fra lufthavn til hjem

Fragt ialt ca. 1000 - 1500 Kr.

Tabt lønindkomst (ambassade ikke åbent i weekender)
2 X dagsløn ca. 1600 kr. (efter skat).

Selve passet : Mener det er 600 kr.

Til disse priser kommer:

3 pas billeder
mad på turen
evt. børnepasning.

Så samlet set er det ca. 10.000 kr.

Blot for at få fornyet sit pas !!!!!!

Har mailet til ambassaden for at høre om de ikke kunne lave en aftale med de Danske myndigheder, så myndighederne i DK kan bekræfte at det rent faktisk er vedkommende der skal have fornyet sit pas. Om man evt. skulle betale 100 eller 200 kr. for dette ville jo ikke gøre noget.

Men Nej. Sådan er det bare og det kan ikke laves om, så om din kone (eller mand) fra Filippinerne snart skal have fornyet sit pas, så må i til at spare op.

Svineri siger jeg bare.
Peace and love to all

Holmes

Indlæg af Holmes » 18.09.2008 21:07:58

ja det er bureukrati af værste skuffe. Jeg har lige netop fået min kæreste til at indgive ansøgning om turist visum til danmark. det er hendes første besøg. Men pga den megen medieomtale af den danske udlændingeservice tør den norske ambassade ikke give hende visum. De sender konsekvent sagen videre til danmark, selvom de har oplysninger nok til at give hende visum i mannillla.
one free world

BlueEyeZ

Indlæg af BlueEyeZ » 22.09.2008 19:01:01

Man kan med få klik købe returbilletter hos Sterling med afgang fra eksempelvis Billund for mellem 800-1200 kroner...

BlueFoxx

forny Filipinsk Pas i Dk.

Indlæg af BlueFoxx » 24.02.2009 16:41:46

Hej

faldt lige over denne tråd.
Vi var heldige da vi skulle forny min kones pas, fordi en delegation fra den Filipinske Ambassade i Norge kom til Dk i November 2008.
Så papierne kunne ordnes her i Dk og de tog dem med til Norge hvor det nye pas laves. de sendte Passet til os da det er klar, (ca 3-4 uger)
så hvis man ikke er i tidsnød med passet er det nok den billigste løsning at undersøge om ikke de skulle komme til Dk igen i år.

Prisen for passet var NOK 395,- + NOK 200.- forsendelse til Dk.
nærmere information findes på Deres hjemmeside www.philembassy.no

MVH

PN.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 25.02.2009 14:34:12

Har også skrevet om dette emne på Filippinerne Forum www.filippinerne.dk . Har man mulighed for det, så glem flybilletterne. Tager man færgen fra København eller Frederikshavn (begge færger ligger til ved samme rampe i Oslo), tager det kun 10 minutter at gå til ambassaden.

Vi bekostede alt i alt små 4.000 danske kroner på turen, inklusiv parkeringsafgifter, betaling for pas og hotelovernatning. Tabt arbejdsfortjeneste er ikke indregnet i prisen.

Tager man flyveren derop, er der temmelig lang vej fra lufthavnen til centrum, og det koster kassen, som en anden også tidligere har nævnt i denne tråd.

Husk også at tage en god stor madpakke med. Priserne på færgerne og i Oslo er lige rigeligt "spændende". Min kone og jeg var deroppe i november, og skridtede Karl Johans Gate (Oslos gågade) af. Vi kom forbi en burgerbar, hvor en jumbo-burger-menu kostede hele 144 norske kroner. Priserne på færgerne ligger nogenlunde midt imellem norsk og dansk niveau.

På Filippinerne Forum har jeg lagt en beskrivelse af, hvordan man finder ambassaden, hvis man ankommer med færgen, ambassadens åbningstider og andre praktiske oplysninger.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

sysop
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af sysop » 12.03.2009 01:04:14

Kan konsulen, der tiltræder d. 1 April ikke overtage den del med at fornye passet?

Besvar