Omkring Skive

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lillehummel

Omkring Skive

Indlæg af Lillehummel » 15.08.2008 15:46:18

Vi er et dansk-russisk par, der flytter til Skive. Vi kender ingen der - er der nogen her, der ved, om der skulle findes et netværk for blandede ægteskaber omkring Skive, Viborg, Holstebro?

owen1902
Geografisk sted: Skive - Denmark
Kontakt:

Skive

Indlæg af owen1902 » 12.09.2008 14:28:22

et desideret netværk er jeg ikke klar over om der findes i Skive. Her bor folk fra det meste af verdenen. Min kone er fra Filippinerne. De har lavet en Filippinsk forening i Randers/Viborg. De holder en del arangementer året rundt og ofte besøger vi hindanden inbyrdes. Det har givet et kanont sammenhold, hvor både Danskere og Filippinere lære hindanden om hver deres kultur.

Om der findes en Russisk forening i nærheden af Skive er jeg ikke klar over.

Vi har valgt at bo i blokkene i Egeris, da der her er en god blanding af "Danskere" og mennesker fra andre lande. Vi snakker ofte med folk fra andre lande. Har fået en del venner i Egeris fra både Irak, Afrika, Kurdistan og andre lande.

Vi har boet her i ca. 4 år nu. Syntes gennerelt at min kone er blevet taget godt imod, selv om nogen gange er et par enkelte folk der kommer med en rasistisk bemærkning, så er det ikke være end at vi kan leve med det. Tror der er andre dele af landet hvor dette er værre. Der vil jo altid være folk der ikke vil forstå at mennesker fra andre lande kan være søde, rare og behagelige mennesker.
Dette er nok medierne og et bestemt parti i folketinget der er skyld i.

Du kan prøve at google på Russisk forening og se om i kan finde noget i nærheden.

Velkommen til Skive
Peace and love to all

mbn
Geografisk sted: Nord Jylland

Skive omgangskreds

Indlæg af mbn » 17.02.2009 08:56:23

Hejsa, min forlovede fra USA og jeg bor i Nykøbing M, ca 30km fra Skive, det kunne være hyggeligt at møde andre Dansk udenlandske par. Vi har en 5mdr gammel dreng, og min forlovede er ved at lære Dansk. Måske møder kan arrangeres? :D
MBN

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 25.02.2009 15:00:15

Min filippinske kone og jeg vil også være interesserede i at møde andre dansk-udenlandske par. Vi har en del lokale venskaber med danske mænd og deres filippinske fruer her i Herning-Ikast området, men det kunne da være interessant at udvide bekendtskabskredsen. Venner kan man som bekendt aldrig få nok af.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Lillehummel

Indlæg af Lillehummel » 27.05.2009 20:54:39

Hej.

Det er rigtig længe siden jeg har været herinde sidst - og skrev om netværk omkring Skive - er I stadig interesserede jer der skrev?

Venlig hilsen
lillehummel

Hermes2005

Re: Omkring Skive

Indlæg af Hermes2005 » 10.05.2010 12:29:40

jeg er også gift med en filippiner og bor i Skive området, så vil da gerne høre fra andre par, og også gerne vide hvor jeg kan finde mere om den dansk/filippnske forenng i viborg/randers

Besvar