Så har vi efter 6 måneder i Sverige besluttet at blive her. ( I hvert fald i en lang periode )
Vi har fået en "första hand " kontrakt fra 1 april, tætter på centrum og færge, så mit pendler liv bliver en del lettere.
Konen har jo været igang i 3 måneder på sprogskolen, så lidt ærligt at bryde hendes indlæring pga af at jeg vil ha tættere på job. Og hvis hun aktivt selv finder et jo, så betaler kommunen 75% af hendes løn, ja den er sku god nok, en del af deres integrations politik. Så hun er fuld igang med at søge job.
Anyway..... Hun er blevet gravid og er i anden måned
I den forbindelse, ville jeg lige høre, jeg var nemlig inde og kigge på øresundirekt hjemmeside, men fik ikke helt forklaret, hvor får man børnepenge fra når kone er arbejdsløs, går i skole men er tilmeldt Försäkringskassan , jeg arbejder fuldtid og betaler skat i Danmark.
Får vi fra Danmark pga mit arbejde eller i Sverige pga konen er medlem af Försäkringskassan?
Jeg håber bare at vi kan få det hele til at hænge økonomisk sammen, det ville bare være sådan en stor hjælp hvis hun havde et arbejde også. Jeg ved ikke om der er mulighed for at hun måske snart kan få noget som minder om S.U? Hun rykker snart over på D kursus!!
Mvh H