Manglende svar fra udlændigeservice

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ph0708

Manglende svar fra udlændigeservice

Indlæg af ph0708 » 08.04.2011 19:38:27

Kan det passe at Udlændigeservice ikke skal svare en, når man henvender sig skriftligt. Min kone og jeg har flere gange kontraktet dem med spørgsmål men har aldrig modtaget noget svar. Er det noget I kan nikke genkendende til? Har man ikke noget retskrav på svar på henvendelser til offentlige myndigheder?
Per HH

fundiver199

Re: Manglende svar fra udlændigeservice

Indlæg af fundiver199 » 09.04.2011 06:44:07

Det er vel god stil at svare, men om en myndighed ligefrem har en ubetinget pligt til det, det er jeg ikke klar over. Man kunne vel f.eks. forestille sig en situation, hvor nogen som ren chikane stillede 1.000-vis af spørgsmål, og så kunne myndigheden jo bruge al sin tid på at besvare dem på bekostning af det arbejde, den i øvrigt skal udføre.

Mvh. US er min erfaring, at de som regel svarer, men det kan godt tage adskillige måneder. Dette formentlig pga. travlhed. En prioritering, som jeg i øvrigt synes er ok. Dem, som har en ansøgning under behandling, må således have et større krav på at få et hurtigt svar end dem, der alene har stillet spørgsmål.

Men du kan jo prøve at stille dine spørgsmål her. Det er da meget tænkeligt, at vi kan give dig et svar på dem. Det er jo det, som forum er her for.

Besvar