Min mand og jeg kunne godt tænke os at høre om nogle af jer har prøvet at skulle rejse ud af DK pga arbejde i udlandet for at vende tilbage på et senere tidspunkt til DK? Hvad gjorde I med opholdstilladelsen?
Min mand har boet mere end to år i DK og har nu fået arbejde for en dansk virksomhed i sit hjemland. Firmaet har hovedkontor i DK, men han bliver ikke aflønnet fra hovedkontoret. Lønnen er desværre heller ikke efter dansk standard.
Efter to år i DK hvor han ikke har kunnet finde arbejde, tog vi den beslutning at han skulle prøve og tage imod det eneste jobtilbud han fik. Han er nu fastansat derover og håber efter et par års erfaringer, at han kan blive overført til hovedkontoret i DK.
Vi er blevet bedt om at bruge skemaet BF1 for at søge om dispensation for bortfald af opholdstilladelse, men vi har et krav som vi ikke opfylder (har snakket med US) som er samlivskrav, da jeg ikke har min karriere i DK jeg skal tage mig af. Plus med den løn han får derover, så er det ikke nok til at købe hus og have børn senere. Derfor jeg har beholdt mit arbejde.
US har sagt, at de er rimelig fleksibel når man er ude af landet pga arbejde, men ville lige høre herinde om nogle af jer har prøvet lignende situationer. Jeg er så bange for at pga samlivskravet, så vil vi få afslag
min mand og jeg er blevet enige om, at det er DK vi gerne vil bosætte os og få børn og lade børnene være danske
Vi har ikke lyst til at starte forfra med FS med alle disse nye og sværere regler. SKal jeg nævne, at jeg på et tidspunkt vil opsige mit job og tage derover? og samtidig med nævne vores plan for at han efter et par år vil vende tilbage til DK.
Vil gerne høre jeres historier og erfaringer i lign. situationer.