Jeg har brug for jers råd

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lykkelouise

Jeg har brug for jers råd

Indlæg af lykkelouise » 05.09.2010 09:02:22

Sagen er den at mehmet er færdig med sin skole i tyrkiet til maj, og vil meget gerne flytte til sverige, havd skal han søge og sådan ?

Jeg er i lærer i nordjylland så der for kan jeg desværrer ikke flytte med ham, men kan han flytte alene til sverige? og så kommer jeg der over når der er gået et år, eller jeg kommer i weekenden, kan de lade sige gør at han er der alene? jeg ved at han nok kan bo ved nået familie og måske få job ved min onkel

Jeg har virkelig brug for jeres råd

på forhånd tak for hjælpen :)

fundiver199

Re: Jeg har brug for jers råd

Indlæg af fundiver199 » 05.09.2010 09:29:17

http://www.migrationsverket.se/info/start.html

Mehmet kan sagtens søge en selvstændig opholdstilladelse i Sverige for at arbejde eller studere. De nærmere betingelser herfor kan du læse om ved at følge ovenstående link til Migrationsverkets hjemmeside.

Hvis han vil arbejde i Sverige, så skal han selvfølgelig have fundet sig et job, inden han kan få opholdstilladelse. Men de svenske regler på det område er meget mere lempelige end de danske. En løn på 13.000 SEK om måneden er således nok, hvor der i Danmark kræves 33.000 DKK om måneden, hvis man vil bruge den såkaldte beløbsordning.

Så hvis din onkel er villig til at ansætte ham og opfylde de krav, som der nu engang er til den slags arrangementer, så burde det være lige ud af landevejen.

Besvar