Jeg har lige mødt en kinesisk pige, som har været en måned i Danmark. Hun læser Art på Silkeborg Højskole. Efter dette vil hun læse design i Herning.
Nu er så spørgsmålet, om jeg skal involvere mig i denne søde pige eller ej. Jeg er 14 år ældre og pensionist.
Skal - skal ikke?!?
Når jeg nu spørger sådan, er det fordi jeg er i tvivl om vi har en fremtid sammen her i Danmark - juridisk. Kan vi flytte sammen og hun kan få lov at blive? skal vi gifte os eller hvad?
---
Men ros skal der lyde til initiativtagerne til denne side. Kærlighed uden grænser - det er da værd at slås for!
Niels
Skal - skal ikke
-
fundiver199
Re: Skal - skal ikke
Kære Niels
Velkommen til ÆUG´s forum. I og med at din udkårne allerede er i Danmark på et studievisum, så har I jo god tid til at se hinanden lidt an, inden I beslutter jer for, om det skal være jer to eller ej.
Før eller siden udløber hendes visum dog naturligvis, og så kan I afhængig af hendes situation blive nødt til at søge om familiesammenføring, for at hun kan få lov til at bo fast i Danmark.
Og familiesammenføring kræver enten, at I er gift, eller at I har boet sammen i 18 måneder forinden. Der er også en række andre regler og krav, som du kan læse om her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... menfoering
Velkommen til ÆUG´s forum. I og med at din udkårne allerede er i Danmark på et studievisum, så har I jo god tid til at se hinanden lidt an, inden I beslutter jer for, om det skal være jer to eller ej.
Før eller siden udløber hendes visum dog naturligvis, og så kan I afhængig af hendes situation blive nødt til at søge om familiesammenføring, for at hun kan få lov til at bo fast i Danmark.
Og familiesammenføring kræver enten, at I er gift, eller at I har boet sammen i 18 måneder forinden. Der er også en række andre regler og krav, som du kan læse om her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... menfoering
Re: Skal - skal ikke
Tak for det entydige svar! Nu har jeg lidt at læse 
Niels
Niels