Socialt netværk i lokalområder?

Her kan du som Forum-medlem skrive til de andre medlemmer om sociale arrangementer, søge efter venner, gode idéer m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sarachristiansen
Geografisk sted: Aarhus, Denmark

Socialt netværk i lokalområder?

Indlæg af sarachristiansen » 30.07.2009 10:10:36

Hej derude.

Jeg kan se at der foregår en del i København.... foregår der mon ikke også noget i Århus???

Min kæreste fra Sydafrika kommer til DK engang i sept./okt. på schengen-visum, hvorefter vi vil vies og håber på processuelt ophold imens vi ansøger om FS. Da det er ulovligt at arbejde inden en godkendt FS-ansøgning, er vi ved at finde ud af hvad han så skal få tiden til at gå med....

Jeg ved, at der er gratis danskundervisning i Stjernen og også fællesspisning nogle dage.

Men derudover ville det være super skønt at få stablet et uforpligtende socialt netværk på benene i Århus og omegn. Det er min opfattelse at meningsfulde fællesskaber skaber god integration..... og modvirker at man sidder derhjemme og hænger med hovedet.... (da jeg skal arbejde og forsørge os begge).

Så kom frisk alle (der er en smugle) engelsktalende - danskere og nydanskere, par og singler. Hvad vi så finder på, hvor vi mødes osv. det må vi aftale hvis der overhovedet er andre, end min kæreste og jeg, som har behov for dette????

mvh. Audley og Sara.

ZB

Re: Socialt netværk i lokalområder?

Indlæg af ZB » 04.08.2009 22:39:15

Der er et ÆUG netværk, der kører i ÅRhus. Prøv at kontakte ABJ78 her på forum.

J a, det er først lovligt at starte med at arbejde når din mand har fået tildelt FS. Indtil da må han nøjes med at gå til dansk mm

Kroshka
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Kroshka » 06.08.2009 14:08:57

måske et lille sidespring - men alligevel. Jeg synes det kunne være nyttigt, at man kunne gruppere folk herinde efter f.eks. land/område og så man evt. kunne søge på det.

Det kunne være interessant ud fra flere vinkler - men der er noget der tyder på, at man kan finde fællestræk ved problemstillinger ved forskellige lande - men også efterfølgende have behov for kontakter til personer fra sit hjemland/område.

Blot et forslag - som nok ikke er placeret det helt rigtige sted.

Min kæreste er fra Ukraine - og det kunne da være interessant at være i kontakt med ukrainske, russiske, and andre godtfolk.

Kroshka

ZB

Indlæg af ZB » 06.08.2009 14:39:24

Jeg er enig i at det kunne være rigtigt spændende og oftest har parrene fra de samme lande de samme juridiske, kulturelle og sproglige barrierer/problemer man kan hjælpe hinanden med.
Jeg ved der er et tyrkisk netværk, et blandet Århus netværk og et meget velfungerende ÆUG i Sverige.
Du kan jo prøve at skrive dit forslag til ÆUGs bestyrelse på info@aegteskabudengraenser.dk så kan de jo tage det op til overvejelse ...

Jeg ved desuden at der er masser mennesker herinde, der ofte "PM'er" hinanden når de ser at ægtefællerne kommer fra samme lande og jeg kender til mange venskaber er opstået på kryds og tværs af det her forum...

Mange hilsener...

Kroshka
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Kroshka » 06.08.2009 15:02:04

ja, men jeg går da også ud fra, at de rette folk læser dette også.

iznl
Geografisk sted: Århus, Sri lanka

Indlæg af iznl » 08.08.2009 18:21:40

Hej sara..

Jeg er enig med dig i at det er godt med nogle social netværker...det gør alt for ens intergration... Min mand begyndte til criket da han kom til Danmark for 1 år siden, her mødte han en masse mennesker som er blevet en del af hans social netværk...

ZB har ret i at der en en gruppe her i Århus som mødes...Indtil videre er vi 4 i gruppen, og vi mødes 1 gang om måneden...den næste gang vi skal mødes er indtil videre den 24 august kl 16, og stedet finder vi ud af hen af vejen, du eller i er meget velkommen til at komme...vi plejer at mødes til en kop kaffe eller noget andet på en af byens cafeer...det er rigtig hyggeligt..

hav det godt..

venlig hilsen iznl

Besvar