Regeringen, EnL og LA fremsætter til marts lovændringer
-
fundiver199
Re: Regeringen, EnL og LA fremsætter til marts lovændringer
Zenia Stampe har i dag udtalt til Berlingske Tidende, at regeringen forventer at fremsætte et lovforslag om ægtefællesammenføringsregler inden nytår. Så det er altså ikke en del af denne politiske aftale.
Det ved jeg godt, det her handler mere om familiesammenføring med børn, sådan jeg forstår det i hvert fald 
Fundiver, hvis de fremsætter lovforslag op inden nytår, hvornår træder loven så i kraft og man kan søge efter de nye danske regler?
-
fundiver199
Det vil fremgå af lovforslaget, hvornår det træder i kraft. Så indtil lovforslaget fremsættes, ved vi det ikke.
I princippet kan de sagtens sige at lovændingerne træder i kraft først til sommer, ikke? Jeg har fået mail fra Johanne Schmidt Nielsen som heller ikke ved hvor det bliver vedtaget, men Morten Bødskov kigger på det og de venter på at det bliver lagt frem så de nye regler kan blive behandlet i folketinget.
-
fundiver199
Ja man kan sagtens vedtage en lov og først lade den gælde fra en væsentligt senere dato. Men lige i dette tilfælde er det meget svært at se, hvad motivet skulle være til det. Men regeringen skal selvfølgelig først blive enig med sig selv om, hvad den præcis vil, og herefter skal den blive enig med mindst et parti uden for regeringen, for at der er flertal. Og hvor lang tid denne politiske proces tager, det er svært at spå om. Og det kommer måske også an på, hvor mange ting man ønsker at tage med på en gang.