Danske diplomater rammes hårdt af pointsystemet:

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Danske diplomater rammes hårdt af pointsystemet:

Indlæg af mh1 » 26.02.2011 07:35:50

http://www.b.dk/nationalt/diplomater-er ... ointsystem :

"Det er nærmest umuligt for danske diplomaters ægtefæller at få opholdstilladelse i Danmark. Regeringens pointsystem medfører, at de højtuddannede danskere bosætter sig i udlandet."
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199

Re: Danske diplomater rammes hårdt af pointsystemet:

Indlæg af fundiver199 » 26.02.2011 11:22:11

Ja man kan jo ikke lave meget stramme regler, som kun rammer de "uønskede" men lader de "ønskede" gå fri. Det har regeringen og Dansk Folkeparti tidligere måttet sande, bl.a. da de strammede tilknytningskravet i 2002, så det også galdt for danske statsborgere. Det ramte også diplomatkorpset meget hårdt, hvilket var den direkte årsag til, at "28-års reglen" blev indført nogle år senere.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 27.02.2011 00:45:11

Hvis man må være bramfri, så vil jeg sige, at for det første har jeg bare ventet på dette og for det andet, at VKO så forhåbentligt kan se, hvad det er for noget l... de har lavet. Jeg kan et eller andet sted ikke lade være med at fryde mig bare en smule over, at det her også kommer til at ramme de øverste lag i det danske samfund. Diplomaterne mener det er uværdigt og nedværdigende. Nå ja, det har vi andre jo sagt længe, men visse personer på Tinge gider jo hverken lytte eller svare ! VKO ligger, som de har redt, og nu giver det ris til måsen fra selveste diplomatkorpset. Det må sgu være nederen at få sådan en kritik fra lige den kant.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 27.02.2011 09:49:44

Ja det er ganske illustrativt, at fordi diplomaten passer sit job, så kan ægtefællen ikke få permanent opholdstilladelse. Det viser, hvor galt afsted man kommer, når man laver så totalt firkantede regler, hvor man forsøger at tvinge alle udlændinge ind i et meget snævert normalitetsbegreb, som de færreste danskere i virkeligheden lever op til.

Jeg hygger mig også gevaldigt over, at alle disse historier om totalt groteske virkninger af reglerne for permanent opholdstilladelse nu kommer frem i medierne. For det er givetvis medvirkende til, at flere indser, at stramningerne er gået for vidt, og dermed er "udlændingekortet" ikke længere den vindersag for VKO, som det ellers har været de sidste 10 år.

Nu må Venstre og Konservative snarere indse, at det koster dem stemmer, hvis de fører flere af Dansk Folkepartis vanvittige ideer ud i livet, og de skal bruge deres kræfter på at forsvare noget, som næsten enhver kan se er fuldstændig skørt.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 27.02.2011 10:39:47

Lidt baggrundshistorier: http://www.b.dk/nationalt/min-kone-er-blevet-anti-dansk

"Sammen med sin britiske hustru gennem 30 år forsøgte han for få år tilbage at bosætte sig i Danmark. Men det endte i så mange komplikationer og grænseoverskridende spørgsmål fra Udlændingeservice, at parret helt har droppet tanken om at nyde pensionisttilværelsen i Danmark." "Da parret efter ni måneders ventetid blev bedt om at indbetale 54.000 kroner på en lukket konto i syv år, var det dråben, der fik bægeret til at flyde over. Michael Elmquist og hans hustru flyttede til Sverige, hvor han havde hørt, at mange danskere med udenlandske ægtefæller var glade for at bo."

Også diplomaters EU-borger ægtefæller bliver altså udsat for US's fejlbehandling - måske er det fordi de søger fra et ikke-EU-land, og man så i US overser at ægtefællen er en EU-borger og som sådan har RET til at bosætte sig i DK, med eller uden ægtefællen?!? Eller bare endnu et udtryk for den tilsyneladende bundløse beholdning af fejlbehandlingsmuligheder ..
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar