Nu skal der åbenbart sørges for at folk ikke finder ud af, at det er bedre uden for DK grænser !
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... lbage.html
Jerntæppe ?
Re: Jerntæppe ?
Hvis DF gerne vil have, at danske studerende skal blive i landet og arbejde for de penge, der er brugt på deres uddannelse, så kunne det være, at DF skulle revidere opfattelsen af sin udlændingepolitik. Reelt tvinger man jo danskere til at drage i landflygtighed, hvis de forelsker sig i "den forkerte". Skal man så oven i tvunget landflygtighed betale sin SU tilbage, fordi man ikke må bo i Danmark med sin elskede!?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Jerntæppe ?
Da jeg hørte det i radioaviserne i nat, var det første jeg tænkte: Det vil EU næppe godkende. For hvis en nyuddannet tager til et andet EU-land, kan tilbagebetalingen vel betragtes som en hindring af retten til fri bevægelighed, fordi nogle vælger at blive i Danmark indtil karensperioden er overstået.
Når man tænker på, hvad DF hidtil er sluppet afsted med som betaling for at støtte den siddende regering, vil det på ingen måde overraske mig, hvis de får det her forslag stemt igennem også.
Når man tænker på, hvad DF hidtil er sluppet afsted med som betaling for at støtte den siddende regering, vil det på ingen måde overraske mig, hvis de får det her forslag stemt igennem også.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser