kinisisk pige må blive !

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar

fundiver199

Re: kinisisk pige må blive !

Indlæg af fundiver199 » 14.11.2013 09:57:12

Udlændingenævnet har i to sager om selvforsørgelseskravet afgjort, at det ikke skal komme borgerne til skade, når kommunerne fejler i forhold til forvaltningslovens vejledningspligt ved ikke at oplyse om de mulige konsekvenser af at modtage ydelser efter lov om aktiv socialpolitik, når folk oplyser kommunen om, at de er gift med en udlænding.

På den baggrund mener jeg, at det er rigtigt af Udlændingestyrelsen at omgøre deres afgørelse. Idet den tilsyneladende er Udlændingestyrelsens egen manglende opfyldelse af vejledningspligten, der er årsag til, at ansøgningen blev udsat med 9 måneder. Hvorefter pigens forhold så havde ændret sig i mellemtiden, så hun ikke længere opfyldte kravene.

Ved korrekt vejledning fra Udlændingestyrelsens side om ansøgningsgebyret må man således formode, at pigens første ansøgning var blevet behandlet og godkendt.

Det dybereliggende problem i sagen er dog for mig at se, at reglerne er blevet så indviklede og er blevet ændret så ofte, at selv de ansatte i Udlændingestyrelsen ikke længere kan hitte rundt i dem.

Det giver jo ikke ret meget mening, at nogle skal betale ansøgningsgebyr for at søge om permanent opholdstilladelse, hvorimod andre ikke skal. Så de regler herom, den nuværende regering fik vedtaget sidste år, virker ærlig talt ikke særlig gennemtænkte.

Selvom det da er godt for ÆUG`s medlemmer, at de ikke længere skal betale gebyr for at søge om permanent opholdstilladelse, så ville det da have givet mere mening at fastholde gebyret for alle, hvis man ikke var villig til at afskaffe det for alle. Især fordi folk jo bare kan lade være med at søge om permanent opholdstilladelse, hvis de ikke ønsker at betale gebyret, og bare nøjes med at søge om forlængelse i stedet.

Sas121

Indlæg af Sas121 » 01.03.2015 22:55:45

Jeg ønskede at læse artiklen, men min Google Chrome viste en virus
advarsel for ovenstående side.
Hvis du får malware - fjern det med Malwarebytes.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 02.03.2015 06:28:31

Det er en fejl ved opsætningen af din browser. Jeg har lige klikket på linket, og jeg har ingen problemer med at læse artiklen. Og TV2 nyhederne er da absolut en seriøs hjemmeside, så ingen grund til at tro, at der er tale om virus, malware eller andet skidt der.

Besvar