http://www.b.dk/politiko/sfere-ny-parti ... politikken
Tja, bom-bom.. glædeligt i det mindste at konstatere, at ikke ALLE SF'ere bakker om om Astrid Krags strammer-knæfald for Pia's store vision om et Danmark renset for slemme udlændinge.
Men for lidt og for sent, SF. Hils CD, Fælles Kurs or Retsforbundet når i ryger ud på r.. og albuer ved næste valg.
SF'ere: Ny partiformand skal lempe udlændingepolitikken
-
fundiver199
- Indlæg: 15458
- Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34
Re: SF'ere: Ny partiformand skal lempe udlændingepolitikken
Thja. SF har store problemer. Den kurs, som partiet har lagt, med regeringsdeltagelse og deraf følgende kamelslugning på mange områder (inklusive 24-års reglen), er ikke populær hos partiets vælgere.
Men at lægge kursen om kun et år efter, at målet om en ny regering med deltagelse af SF blev nået, svarer til at skifte hest midt i vadestedet. Der er ingen garanti for, at det vil vinde nogle af de tabte vælgere tilbage, og måske risikerer man endda, at det vil føre til yderligere opløsning og tilbagegang.
Så hvad skal man gøre? Set udefra ligner det en klar "tab-tab" situation. Så det er ikke nogen nem opgave, den nye formand skal påtage sig.
Men at lægge kursen om kun et år efter, at målet om en ny regering med deltagelse af SF blev nået, svarer til at skifte hest midt i vadestedet. Der er ingen garanti for, at det vil vinde nogle af de tabte vælgere tilbage, og måske risikerer man endda, at det vil føre til yderligere opløsning og tilbagegang.
Så hvad skal man gøre? Set udefra ligner det en klar "tab-tab" situation. Så det er ikke nogen nem opgave, den nye formand skal påtage sig.
Re: SF'ere: Ny partiformand skal lempe udlændingepolitikken
De har vel sat sig i det man kalder en "Catch 22" situation 
Til gengæld tror jeg at der, mht. udlændingepolitikken, vil blive blødt en lille smule op, muligvis allerede ved disse finanslovsforhandlinger. Når nu de ikke kan give nogle indrømmelser på de økonomiske spm., så kan radikale-SF i det mindste give en værdipolitisk luns til Enhedslisten. Måske ikke en decideret lempelse, men så i hvert fald et eftersyn af procedurer i US, jvf. Zenia Stampes kronik i Politiken. Nå, men det er bare mine five cents...
Til gengæld tror jeg at der, mht. udlændingepolitikken, vil blive blødt en lille smule op, muligvis allerede ved disse finanslovsforhandlinger. Når nu de ikke kan give nogle indrømmelser på de økonomiske spm., så kan radikale-SF i det mindste give en værdipolitisk luns til Enhedslisten. Måske ikke en decideret lempelse, men så i hvert fald et eftersyn af procedurer i US, jvf. Zenia Stampes kronik i Politiken. Nå, men det er bare mine five cents...