Ny sag ved EU-domstolen om unionsborgerskabet

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Tanja72

Re: Ny sag ved EU-domstolen om unionsborgerskabet

Indlæg af Tanja72 » 25.10.2011 18:03:07

Nåårh på den måde, intil igår så naiv som jeg er, troede jeg at de SKAL bruge IM's fortolkning. Men hvis man kan overbevise dem om at den forkert, så er det jo kun godt. Men US advokat er også en hård nød at knække :( Han har bare vendt og drejet det hele i vores sag :evil:

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Ny sag ved EU-domstolen om unionsborgerskabet

Indlæg af Kim P. Nyberg » 26.10.2011 01:53:06

Ja, Kammeradvokaten er en hård modstander. Der skal rigtig meget til, før han gi'r sig. Jeg er ikke sikker på, at han vil lade byretten gå direkte til EU-Domstolen med spørgsmålene, han vil højst sandsynligt kræve af byretten, at byretten alene konsulterer det organ under regeringen, som fundiver tidligere har omtalt.

Men her vil jeg igen understrege vigtigheden i, at du på den anden side fastholder, at EU-Domstolen har erklæret, at sådanne spørgsmål SKAL sendes til EU-Domstolen.

Selv traktaten fortæller, at det alene tilkommer Domstolen at fortolke EU-reglerne og enhver retstvist, der har noget som helst med fællesskabsretten at gøre. Med mindre, naturligvis, at der ikke er noget at være i tvivl om.

Såvel traktaten som Domstolen fortæller, at årsagen til, at fortolkningsretten kun ligger ét sted er, at hvis det var op til medlemslandene selv at fastsætte fællesskabsretten, ville der i realiteten være lige så mange forskelige udgaver af bl.a. den fri bevægelighed, som der er myndigheder i medlemslandene. Og det vil selvsagt ikke være særlig befordrende for nogen.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar