http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitec ... ish-carers
Det vil også være yderst gavnligt for jeres advokat hvis han printer to versioner af Zambrano-dommen ud, en på dansk og en på ENGELSK. Her kan jeres advokat jo bede byretten om at vurdere hvorvidt Danmark kan basere HELE sin tolkningsmodel på den fejloversættelse, der findes i den danske version af præmis 43, hvor det i den danske version lyder:
"Nægtelsen af ophold til en tredjelandsstatsborger i den medlemsstat, hvor hans små børn, som han forsørger, bor og er statsborgere, og også afvisningen af at tildele en sådan person arbejdstilladelse, har en sådan virkning."
For sammenligner man med den engelske version af samme doms præmis 43 er ordlyden jo unægteligt en noget anden:
"A refusal to grant a right of residence to a third country national with dependent minor children in the Member State where those children are nationals and reside, and also a refusal to grant such a person a work permit, has such an effect."
Altså mener DK, at fordi ordlyden i DEN DANSKE VERSION AF DOMMEN fejlagtigt bruger udtrykket 'som han forsørger', så er det nok hvis et dansk barn har sin danske forælder til at FORSØRGE sig, og derfor ikke i strid med fællesskabsretten at udvise tredjelandsforælderen.
Derimod har briterne indtaget DET STIK MODSATTE synspunkt, da deres version jo netop bruger udtrykket 'dependent minor children', hvilket indebærer at barnet er AFHÆNGIGT af dets tredjelandsforælder, og her er briterne i deres officielle tolkning netop ekstremt grundige med at understrege at simpel økonomisk afhængighed IKKE er nok! Altså feks. hvis en tredjelandsforælder betaler børnepenge men ikke har regelmæssigt samkvem med det britiske barn.
Så hvad er sandheden? Er det Danmark eller Storbritannien, der tolker Zambrano-dommen korrekt, for det kan i hvert fald ikke være dem begge to på samme tid?!
(Er Schrödinger's kat stadig i live inde i kassen...
Jeg vil også gerne tilslutte mig Fundiver's opfordring til at sende jeres advokats kontaktoplysninger til ÆUG for jeg er overbevist om, at vi ligger inde med en masse ganske tung juridisk ammunition, som det ville være tåbeligt ikke at få fyret af i byretten..
MVH,
MSH.